۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۰

سهم ۲ درصدی حمل و نقل عمومی در تصادفات/کاهش سالانه ۱۵ درصدی تلفات

سهم ۲ درصدی حمل و نقل عمومی در تصادفات/کاهش سالانه ۱۵ درصدی تلفات

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی جاده ای در تصادفات کمتر از ۲ درصد است، گفت: سالانه ۱۵ درصد کاهش تلفات را در ناوگان عمومی داشتیم.

جواد هدایتی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه سالیانه ۱۵ درصد کاهش تلفات را در بخش ناوگان عمومی مسافری داشتیم، گفت: هدفگذاری ما کاهش سالانه ۱۰ درصد بود که از برنامه پیش بینی شده جلوتر بودیم.

وی افزود: این کاهش تلفات در حالی بود که کاهش تصادفات سالیانه متوسط کشوری ۷ درصد بوده است، بنابراین بیش از دو برابر آهنگ کاهش تلفات در کل کشور، کاهش تلفات در حمل و نقل عمومی داشتیم که آمار خوبی به شمار می رود.

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادامه داد: کل تصادفات ناوگان عمومی مسافری کشور در طول سال اعم از اتوبوس و مینی بوس کمتر از ۲ درصد است بنابراین به نسبت تصادفات خودروهای شخصی سهم کمتری دارد.

هدایتی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از تلفات حوادث رانندگی کم سواد و بی سواد هستند، گفت: تحصیلات و وضعیت اقتصادی دو عامل تاثیر گذار در افزایش تلفات رانندگی است که باید بافرهنگ سازی و بهبود وضعیت اقتصادی آن را کاهش داد که لازمه آن هم حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط با این دو عامل است.

کد خبر 2856168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha