۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳

گزارش خبری مهر؛

بحران بی‌پولی به تیراندازان رسید/ دو فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود

بحران بی‌پولی به تیراندازان رسید/ دو فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود

مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی باعث شده این رشته در آستانه از دست دادن فرصت های کسب سهمیه المپیک قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیراندازان ایرانی اگرچه درخشش خوبی در رقابتهای یونیورسیاد جهانی داشتند اما این مدال ها هیچ تاثیری در رفع مشکلات مالی آنها نخواهد داشت.

به قول سید مهدی هاشمی رئیس این فدراسیون "گلایه ها همچنان باقی است" و فدراسیون در سال حساس قبل از المپیک تنها بیست درصد از بودجه خود را دریافت کرده و این میزان حتی هزینه یکی از سفرهای تیراندازی نیز نخواهد بود!

تنها سه فرصت کسب سهمیه المپیک برای رشته تیراندازی وجود دارد: رقابتهای جهانی آذربایجان، مسابقات قهرمانی آسیا در کویت و رقابتهای اهداف پروازی ایتالیا. آنطور که مشخص است فدراسیون قید شرکت در مسابقات ایتالیا را زده و تنها روی حضور در دو رویداد دیگر سرمایه گذاری کرده است. سرمایه گذاری با جیب های خالی که در آستانه هر یک از این رویدادها دغدغه لغو آن پررنگ می شود.

در حالی که قرار بود تیراندازان اواخر همین ماه برای برگزاری یک اردو به هانوفر آلمان بروند خبرهایی از لغو این اردو به گوش می رسد. هاشمی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر احتمال لغو اردوی هانوفر را ۹۰ درصد اعلام کرد. این یعنی اینکه تیراندازان بی فشنگ ایرانی بدون هیچ آمادگی باید به رقابتهای بزرگ جهانی که فرصت کسب سهمیه آنها نیز هست اعزام شوند. اما موضوع جایی جالب تر خواهد شد که حتی اعزام به آذربایجان نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد!

رئیس فدراسیون تیرانداز ی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هنوز مطمئن نیستیم بتوانیم تیم را به این رقابتها اعزام کنیم. به دنبال تامین اعتبارات هستیم. متاسفانه حمایت و پشتیبانی لازم از تیراندازی نمی شود و تنها دو فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک نیز در حال از دست رفتن است.

کاهش مکرر لیست نمایندگان اعزامی به آذربایجان هم گویای این است که اوضاع مالی در فدراسیون به شدت بحرانی است. به عنوان مثال در حالی که پیش از این خبر از اعزام پنج نماینده اهداف پروازی به رقابتهای جهانی به گوش می رسید این تعداد تا سه نفر هم کاهش پیدا کرد. بحران تا جایی ادامه پیدا کرده است که ظاهرا شش نماینده هم اعلام کرده اند که به صورت شخصی هزینه اعزام به این رقابتها را پرداخت خواهند کرد!

فدراسیون تیراندازی با چالش بزرگی روبروست. به عبارتی لغو اردوی هانوفر تا حد زیادی اعزام به رقابتهای جهانی را هم بی فایده می کند. چیزی تقریبا شبیه به جام جهانی آلمان که ملی پوشان ایران با دست خالی از آن برگشتند. لازلو سرمربی تیم ملی نیز عنوان کرده است که اگر اردوی هانوفر لغو شود دیگر شانس کسب سهمیه المپیک نداریم و این یعنی بطلانی بر تمام امیدهای تیراندازی برای المپیک ریو!

انتظارها از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای دولتی این است که حداقل به رشته هایی مثل تیراندازی که توانایی و پتانسیل کسب سهمیه و حتی مدال را دارند توجه بیشتری کنند.

کد خبر 2856211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha