۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

استاندار گیلان:

۵۰۰ روستا در گیلان طی سال جاری از نعمت گاز بهره مند می شود

۵۰۰ روستا در گیلان طی سال جاری از نعمت گاز بهره مند می شود

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه تا پایان سال آینده، به بیش از ۹۰۰ روستای استان گازرسانی می شود، گفت: تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ روستای گیلان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در مراسم آغاز عمليات اجرایی گازرسانی به ۴۳۵ روستای استان اعلام کرد: در سال های ۹۴ و ۹۵، بايد ۹۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز طبيعی بهره مند شوند كه در سال ۹۴ به تعداد ۵۵۱ روستا گازرسانی خواهد شد.

وی افزود: گاز رسانی به ۱۱۶ روستا در استان در حال اجرا است و با آغاز این عملیات، گازرسانی به ۴۳۵ روستا از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه آغاز شده است.

نجفی ادامه داد: با اجرای اين پروژه ها ، درصد برخورداری خانوارهای روستايی گيلان از نعمت گاز، از ۷۷ درصد به بیش از ۹۹ درصد افزايش می يابد.

به گفته استاندار در مجموع در دو سال آينده به ۸۸ هزار و ۴۰۰ خانوار گیلانی گازرسانی می شود.

در ادامه این مراسم، مديرعامل شركت گاز استان گیلان اظهار کرد: در سال ۹۴ با ۲۰۳ ميليارد تومان به ۴۳۵ روستا و در سال آينده با ۱۰۹ميليارد تومان به ۳۶۶ روستا گازرسانی می شود.

جمشيد ظهيری افزود: لاهيجان با ۶۴ روستا، فومن با ۶۳ روستا، سياهكل با ۴۸ روستا و رشت با ۴۱ روستا بيشترين تعداد روستاها را در گاز رسانی امسال دارند.

 

کد خبر 2856794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرهاد میرزایی پور ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      لوله انتقال گاز در منطقه اسپیدار آغوزبن قرار دارد که مدفن و زادگاه روحانی شهید سید یونس رودباری است که بعنوان اولین شهید روحانی واقعه قم در خرداد 42هر ساله در آرامگاه ایشان مراسم باشکوهی برگزار میشود علی رغم اینکه لوله انتقال گاز از سه کیلومتری روستای من آغوزبن عبور میکند سالهاست که این روستا از نعمت گاز محروم است از آقای استاندار گیلان خواهشمندم از آنجا که روستای من ییلاقی است و هوای سردی دارد هر چه سریعتر به این روستا گاز رسانی شود