۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

استاندار گیلان خبر داد:

نیمی از اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافت

 نیمی از اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافت

رشت- استاندار گیلان از اختصاص نیمی از اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و افزود: در بخش پروژه‌های دولتی سفر حدود ۴۰۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان،  محمدعلی نجفی با اعلام این خبر در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اظهار کرد: در بخش پروژه های دولتی سفر، ۲۹ پروژه به مبلغ ۸۰۵ میلیارد تومان تعیین شد که از این مبلغ اختصاص ۴۰۵ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: تخصیص این میزان اعتبارات، فرصتی استثنایی برای پیشبرد و اجرای پروژه ها به وجود آورده است.

نجفی به تکمیل راه آهن قزوین-رشتو تخصیص ۶۳ درصد اعتبارات برای تکمیل آزادراه قزوین-رشت اشاره و بیان کرد: به منظور تکمیل راه آهن قزوین- رشت ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش سفر و در حدود ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش قانون بودجه سال جاری و با تخصیص میانگین ۸۰ درصد اختصاص یافته است.

استاندار با بیان اینکه تسطیح اراضی در ساماندهی و حل مشکلات تأمین آب کشاورزی نقش تأثیرگذاری ایفا می کند، گفت: در بخش اعتبارات سفر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به منظور توسعه، نوسازی، یکپارچه سازی و تسطیح ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان اختصاص یافت که این آمار علاوه بر ۳ هزار هکتار از اراضی است که مقرر شده از اعتبارات ملی وزارت خانه صورت پذیرد.

به گفته وی طبق مصوبات سفر، ۵۰ هزار هکتار از اراضی طی پنج سال تسطیح می شود.

 نجفی ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب را از مطالبات و انتظارات دیرینه مردم شهر رشت دانست و افزود: با توجه به اعتبارات ابلاغی در این بخش فرصت تاریخی به منظور ساماندهی این دو رودخانه ایجاد شده كه باید کار ارزشمندی را در این حوزه ارائه دهيم.

نماینده دولت در گیلان با اشاره به کاهش بارندگی و مشکل کم آبی در فصل زراعی گفت:  در سفر دکتر روحانی به گیلان، احداث ۱۱ سد لاستیکی مورد پذیرش وزارت نیرو قرار گرفت و مبلغ ۴۵ میلیارد تومان در این بخش اختصاص داده شد.

وی تکمیل طرح های بیمارستانی در شهرستان های رشت، لنگرود، لاهیجان، رضوانشهر و آستارا، طرح های فاضلاب شهرهای رشت و انزلی و آبرسانی به شهرهای شرق و غرب گیلان و تکمیل فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و طرح های راهسازی را از دیگر طرح های مصوب سفر رییس جمهوری که برای آنها اعتبارات ابلاغ شده است.

وی پیگیری مستمر مدیران جهت پيشرفت هر چه سريعتر مصوبات سفر را از اساسی ترین وظایف مدیران دانست و افزود: برگزاری جلسات پیگیری مصوبات سفر هر ۱۵ روز یکبار ضروری است تا پیشرفت این پروژه ها دنبال شود.

کد خبر 2857210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha