۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹

فرماندار کرمانشاه:

خشکی سراب طاقبستان هشداری جدی است/ جریمه مشترکان پرمصرف آب

خشکی سراب طاقبستان هشداری جدی است/ جریمه مشترکان پرمصرف آب

کرمانشاه- فرماندار شهرستان کرمانشاه در خصوص جدی بودن بحران آب در کرمانشاه هشدار داد و خواستار شناسایی و جریمه مشترکان پرمصرف از سوی آبفا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله رنجبر پیش از ظهر امروز دوشنبه در کمیته بحران شهرستان کرمانشاه که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به خشکیدن چشمه iای طاق بستان، اظهار داشت: تا پیش از خشک شدن این جشمه ها بسیاری از مردم و مسئولین بحران آب را جدی نمی گرفتند و اکنون به این باور رسیده اند که شدت بحران در چه حدی است.

وی افزود: مشکل ما تنها چشمه های طاقبستان نیست بلکه چشمه های بسیاری که تٱمین کننده آب شرب روستاییان و عشایر بوده اند خشک شده اند و اکنون ۱۰۲ روستا بصورت سیار آبرسانی می شوند که پیش بینی می کنیم به ۲۰۰ روستا هم افزایش یابد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه به اعتبارات بخش آبرسانی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۳ میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به روستاییان و ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال به منظور آبرسانی به عشایر تصویب شده است که درصورت نیاز، جابجایی اعتبارات صورت خواهد گرفت.

رنجبر خاطر نشان کرد: مردم و بخش دولتی باید برای عبور از بحران آب چاره اندیشی کنند و در همین راستا باید چاه های مجاز موجود در شهرستان به خصوص در محل ادارات شناسایی شده تا درصورت لزوم وارد مدار شود.

وی افزود: چاه های غیرمجازی که در برخی شهرک ها حفر شده اند باید هرچه زودتر شناسایی شده و مسدود شوند و انسداد چاه های غیرمجاز در سایر بخش های شهرستان نیز می بایست تسریع یابد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: هیچ کشاورزی حق تجمع و یا مراجعه در رابطه با انسداد چاه های غیرمجاز را نداشته و اگر کسی اقدام به حفر چاه جدید کرد سریعا باید گزارش داده شود.

رنجبر خواستار انجام اقدامات بهتر از سوی جهاد کشاورزی در خصوص ترویج کشت های جایگزین شد و گفت: درصددیم با یک کار جهشی حدود ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به سیستم آبیاری قطره بارانی مجهز کنیم و برای این منظور تسهیلات خوبی را به کشاورزان اعطا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر شناسایی و جریمه مشترکین پرمصرف از سوی آبفا، اظهار داشت: اتحادیه کارواش ها نیز نباید مجوز جدیدی صادر کند و کارواش های غیرمجاز هم توسط اکیپ بحران آب باید به سرعت پلمب شوند. 

این مقام مسئول در پایان گفت: باید پدیده خشکسالی را جدی گرفته و بحران آب را باور کنیم و تحت هرشرایطی آمادگی آبرسانی سیار را داشته باشیم.

کد خبر 2858105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha