۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۸:۵۶

از عصر پنجشنبه؛

گروه های استهلال ماه شوال در خراسان شمالی مستقر می شوند

گروه های استهلال ماه شوال در خراسان شمالی مستقر می شوند

بجنورد- مسؤول ستاد استهلال استان خراسان شمالی از استقرار گروههای استهلال برای رویت هلال ماه شوال در شهرستانهای هشت گانه این استان خبرداد.

حجت الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظور رویت هلال ماه شوال هشت گروه استهلال مجهز به امکانات پیشرفته، از روز پنجشنبه ۲۵ تیرماه همزمان با بیست و نهم ماه مبارک رمضان به صورت تخصصی به رصد ماه شوال می پردازند.

وی اظهار داشت: این گروهها در شهرستانهای مختلف استان با هدف رصد حلول ماه شوال و پایان ماه مبارک رمضان مستقر و زیر نظر مستقیم ائمه جمعه شهرستانها فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام عابدینی تعداد افراد حاضر در گروههای استهلال را ۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: در هر گروه استهلال یک کارشناس نجوم، یک رصدگر، یک روحانی، یک معتمد و یک مستندساز عضویت دارند.

وی از شهروندان خراسان شمالی خواست تا در صورت مشاهده هلال ماه، موضوع را سریعا به ستاد استهلال مرکز استان اطلاع دهند.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: طبق روال معمول، نتایج تلاش گروههای استهلال به دفتر رهبر معظم انقلاب  اسلامی ارسال و اثبات رویت هلال ماه شوال و اعلام روز عید سعید فطر از سوی دفتر ایشان به اطلاع عموم خواهد رسید.

حجت الاسلام عابدینی از احتمال رویت هلال ماه در روزجمعه این هفته خبرداد و گفت: احتمالا روز شنبه بیست و هفتم تیرماه جاری عید فطر خواهد بود.

کد خبر 2858494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha