۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲

معاون نظارت سازمان صنعت و معدن کرمانشاه خبر داد:

برگزاری انتخابات انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان درکرمانشاه

برگزاری انتخابات انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان درکرمانشاه

کرمانشاه- معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری دومین انتخابات انجمن های حقوق مصرف کنندگان در استان خبر داد.

عباس سجادی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری دومین انتخابات انجمن های حقوق مصرف کنندگان در استان کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر اساس فصل سوم قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب مهر ماه سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی با هدف سازمان دهی مشارکت های مردمی در اجرای سیاست ها و برنامه های حقوق مصرف کنندگان تشکیل می شود.

سجادی راد، ارائه نظرات مشورتی و همکاری با دستگاه های اجرایی به منظور اجرای مؤثر مقررات مربوط به حقوق مصرف کنندگان، شناسایی انحصار و تبانی در بازار کالا و خدمات و ارائه راه حل های لازم در راستای کمک به رقابتی شدن در بازار و همچنین ارائه طرح یا لوایح مرتبط با حقوق مصرف کنندگان را از جمله وظایف و اختیارات انجمن های مذکور عنوان کرد.

مسئول بازرسی سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با تشکیل این انجمن ها در سطوح شهرستان، استان و ملی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دستگاه مسئول و معین انجمن های حمایت، مسئولیت ایجاد تمهیدات لازم برای انجام فعالیت مؤثر انجمن ها و استفاده بهینه از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را در پیشبرد امور مرتبط با حقوق مصرف کنندگان بر عهده دارند که لازمه این مهم، مشارکت دهی انجمن ها در سیاست گذاری ها و تصمیم سازی های مرتبط با وظایف آنهاست.

وی یادآور شد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان کرمانشاه در مرکز استان دارای بیش از ۲۵۰۰ عضو است و دفتر انجمن در حوزه بازرسی و نظارت سازمان، واقع در ابتدای بلوار گلریزان فعال و مستقر است و انجمن های شهرستان های تابعه نیز در محل ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های مربوطه مستقر و فعال هستند.

سجادی راد اظهار داشت: به دنبال برنامه ریزی های انجام شده با هدف برگزاری دومین انتخابات انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح استان ضمن برگزاری جلسات مربوطه و اتخاذ تصمیمات لازم و مرتبط با موضوع، امر انتخابات در سطح شهرستان های دالاهو و روانسر در تاریخ ۲۰ تیر ماه انجام پذیرفته و برگزاری انتخابات در مرکز استان در روز ۲۵ تیر ماه برگزارخواهد شد.

وی افزود: همچنین برگزاری انتخابات انجمن یاد شده در شهرستان های اسلام آباد در روز ۲۲ تیر، پاوه ۳۰ تیر و صحنه ۳۱ تیر ماه انجام خواهد شد و تاریخ برگزاری دومین انتخابات انجمن سایر شهرستان های استان نیز برنامه ریزی شده و متعاقبا برگزار می شود.

سجادی راد در پایان خاطر نشان کرد: اعضاء هیأت مدیره انجمن مذکور ۵ نفره بوده که شامل رئیس، نایب رئیس، ۲ نفر عضو و یک نفر خزانه دار که با کسب بیشترین آراء برای مدت ۴ سال و رئیس هیأت مدیره برای مدت یک سال انتخاب می شوند.

کد خبر 2858650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha