۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰

رئیس شورای ملی نخود ایران در گفتگو با مهر:

دولت قیمت خرید تضمینی نخود را افزایش دهد

دولت قیمت خرید تضمینی نخود را افزایش دهد

کرمانشاه- رئیس شورای ملی نخود ایران گفت: دولت قیمت خرید تضمینی نخود را افزایش دهد تا به کشاورزان کمک بیشتری شده و حداقل هزینه های اولیه آنها تأمین شود.

ناصر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت محصول نخود در بازار، تعاونی های روستایی هم باید خود را با وضعیت بازار وفق دهند که علاوه بر ایجاد فضای رقابت، کشاورزان نیز سود بیشتری کسب کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلو نخود در بازار تا ۳۰ هزار ریال هم خریداری می شود، افزود: خرید تضمینی نخود به قیمت هرکیلو ۲۲ هزار ریال موجب شده است که تعاونی ها خریدی نداشته باشند.

رئیس شورای ملی نخود ایران تصریح کرد: باچنین وضعیتی انتظار داریم دولت قیمت خرید تضمینی نخود را افزایش دهد تا به کشاورزان کمک بیشتری شده و حداقل هزینه های اولیه آنها تأمین شود.

مرادی به راندمان برداشت محصول نخود در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به خشکسالی اخیر، قطعا میزان برداشت کاهش یافته اما بدلیل اینکه هنوز برداشت در مناطق سردسیری اتمام نیافته است نمی توانیم آمار دقیقی را ارائه دهیم.

وی افزود: برداشت ۷۰ تا ۷۵ هزار تن نخود از سطح ۱۲۰ هزار هکتار کشت بهاره و ۵ هزار هکتار کشت پاییزه نسبت به مشکلات خشسالی آمار قابل قبولی است.

کد خبر 2858730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha