۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۸

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

کرمانشاه رتبه برتر تولید ماهیان گرمابی در بین استان های غیر ساحلی

کرمانشاه رتبه برتر تولید ماهیان گرمابی در بین استان های غیر ساحلی

کرمانشاه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با تولید ۲۵۰۰ تن ماهیان گرمابی در سال گذشته رتبه اول کشور را در بین استان های غیر ساحلی داراست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، علی اشرف منصوری در پانزدهمين جلسه كارگروه توسعه كشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اينكه این استان در زمينه آبزی پروري دارای پتانسيل خوبی است، اظهار داشت: استان كرمانشاه سال گذشته بین استانهای غیرساحلی کشور در زمینه توليد ماهيان گرمابی با توليد بيش از ۲۵۰۰ تن رتبه اول را داشت و در زمينه توليد ماهيان سردابی نيز با توليد بيش از هشت هزار تن رتبه چهارم را کسب کرد.

وی  با بیان اینکه استان كرمانشاه ظرفيت بسيار خوبی برای توسعه آبزی پروری دارد، گفت: اقدامات خوبی براي پرورش ماهی در قفس در محل سدها، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و حتي استخرهای مزارع كشاورزی انجام گرفته است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه در ادامه طرح‌های ‌پرورش ماهي در استخرهای كوچك و استخرهای دو منظوره کشاورزی را در توسعه شيلات تاثيرگذار دانست و افزود: براي احداث اين طرح ها نيز مقرر شده بررسي‌هاي لازم توسط كارشناسان و مسئولين دستگاه‌هاي مرتبط انجام گيرد تا به زودی شاهد اجرای آن باشيم.

منصوری ديگر طرح‌ توسعه شيلات را پرورش ماهيان زينتی اعلام و خاطرنشان كرد: پرورش ماهيان زينتی نيز مي‌تواند صرفه اقتصادي مناسبی برای استان ايجاد كند.

وی گفت: مسائل و مشكلات ايجاد و احداث طرح‌های پرورش ماهی از لحاظ مقررات نظارتی توسط ادارات كل دامپزشكی، محيط زيست و آب منطقه‌ای در دست پيگيری بوده و قصد داريم با كسب مجوزهاي لازم به زودي به توليدی رضايت بخش در استان دست يابيم.

منصوری افزود: به منظور توسعه آبزی پروری و توليد ماهيان در استان ايجاد مركز تكثير بچه‌ماهي ضروري است.

اين مسئول ميزان صادرات شيلات استان كرمانشاه در سال ۹۳ را بيش از ۲۲۰ تن اعلام و تصريح كرد: در سال ۹۴ پيش‌بينی شده صادرات محصولات شيلاتی استان به بيش از ۳۰۰ تن برسد.

وی همچنین سرانه مصرف آبزيان استان كرمانشاه را در سال ۷۳ حدود ۲۵۰ گرم اعلام كرد و گفت: در سال ۹۳ سرانه مصرف استان به هفت و نيم كيلوگرم رسيده است.

منصوری يادآور شد: در سال جاري نيز قصد داريم به میزان توليد ماهيان گرمابي، سردآبي و خاوياري بيفزاييم  كه با كار و تلاش متخصصين اين بخش و وجود منابع آبي امكان‌پذير است.

کد خبر 2858900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha