۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد:

صعود۸پله ای ایران درمبارزه بامفاسد/نظارت رابربازرسی ترجیح می‌دهیم

صعود۸پله ای ایران درمبارزه بامفاسد/نظارت رابربازرسی ترجیح می‌دهیم

کرمانشاه- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در کشور در امر مبارزه با مفاسد، رتبه ایران در این زمینه هشت پله بهبود داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز سه شنبه با حضور قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم محمد جهانیان به عنوان بازرس کل استان کرمانشاه معرفی و از خدمات مهدیخانی بازرس پیشین استان تجلیل شد.

قاضی سراج در این مراسم با بیان اینکه هدف مدیران سازمان بازرسی مچ گیری نیست، افزود: کار سازمان بازرسی نظارت و تلاش مدیران آن در راستای کمک و راهنمایی افراد است.

وی با بیان اینکه ما نظارت را بر بازرسی ترجیح می دهیم، اظهار داشت: مردم ما نشان داده اند که شایسته بهترین و مخلصانه ترین خدمتگزاری ها هستند و وظیفه ما این است که شبانه روز برای آنها تلاش کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به موضوع فساد و از جمله فساد اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: برخورد با این مفاسد در کشورهای مختلف، متفاوت است اما در تمامی این کشورها با توجه به قوانین موجود در خصوص مبارزه با فساد و ریشه کردن کردن آن تاکید شده و اتفاق نظر وجود دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در ایران نیز قوانین بسیار جامعی در این رابطه وجود دارد که البته متاسفانه این قوانین مورد بی مهری بوده است اما از زمان حضور بنده در مسئولیت سازمان بازرسی تلاش بر این بوده که قانون‌ گرایی در امر مبارزه با فساد در دستور کار باشد.

سراج به اقدامات صورت گرفته در کشور در امر مبارزه با فساد طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به این اقدامات رتبه ایران در امر مبارزه با فساد هشت پله بهبود داشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: البته این آعاز راه است و باید با جدیت و قاطعیت در این زمینه حرکت کرد که این مهم تنها با قانون گرایی و عمل به آن محقق خواهد شد.

وی همچنین به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از مجرمان زندانی را افراد بیکار تشکیل می دهند.

سراج در پایان خواستار بیان شفاف مسائل از سوی مسئولان و اجازه افشاگری به رسانه ها در زمینه فساد شد و گفت: اگر شفافیت باشد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

کد خبر 2858915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علي فرخي ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      اميدوارم ما را در جهت رفع مشكلات شهرمان ياري كنيد