۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹

مدیر کل بهزیستی قزوین:

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند ارائه راهکارهای علمی وکارشناسی است

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند ارائه راهکارهای علمی وکارشناسی است

قزوین- مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: با نیازسنجی و ارائه راهکار علمی، منطقی و کارشناسی باید برای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.

به  گزارش خبرنگار مهر، حسین افشار مقدم در نشست خبری که  ظهر سه شنبه با حضور معاونت های این اداره و اصحاب رسانه در محل اداره کل بهزیستی قزوین برگزار شد اظهار داشت: امروز خدمات مختلفی که سازمان بهزیستی ارائه می کند با توجه به مقتضیات جامعه باید بسیار جدی پیگیری شود و میزان تاثیرگذاری این خدمات مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این بررسی و ارزیابی به این دلیل صورت می گیرد تا تشخیص داده شود که چه فرآیندهایی را باید برای تاثیرگذاری مثبت و ارتقاء عملکرد سازمان انجام داد.

افشار مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی نهادی برخواسته از انقلاب است که وظیفه خدمت رسانی به جامعه هدف خود را به صورت تخصصی پیگیری می کند.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر مسئله ای که باید بسیار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و از همه ابزارهای اطلاع رسانی در نهادینه کردن آن استفاده کنیم آگاهی از آسیب های اجتماعی و مشکلاتی است که قشرهای مختلف جامعه ما را تهدید می کند.

این مسئول افزود: باید با نگاهی روزآمد و منطبق با واقعیات این مشکلات را بشناسیم و بتوانیم برای مقابله با آنها راهکاری مناسب ارائه کنیم  تا جامعه را از معرض خطر ابتلا به این آسیب ها مصون نگه داریم.

افشار گفت: بر همین اساس امروز باید نگران آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد و خشونت و دلایل پیدایش آنها در جامعه باشیم تا بتوانیم این آسیب ها را محدود و کنترل کنیم.

رحمانی:  ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض به زنان سرپرست خانوار واجد شرایط پرداخت می شود

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی قزوین هم در ادامه این نشست خبری گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تنها محدود به توانمند کردن اقتصادی آنان نمی شود بلکه برخی از این سرپرستان با داشتن توانمندی های اقتصادی مناسب قادر به عرضه آن نیستند در نتیجه نیازمند کسب اعتماد به نفس لازم برای ورود به عرصه کار هستند.

رحمانی در تشریح شرایط تشخیص سرپرستی زنان اظهار داشت: زنانی سرپرست خانوار محسوب می شوند که همسر آنها فوت کرده باشد، مدارکی مبنی بر طلاق گرفتن آنها موجود باشد و یا همسرانشان متواری و از کار افتاده باشند.

وی گفت: بهزیستی خدماتی را به این اقشار ارائه می دهد و با تایید مددکار و انجام مصاحبه های لازم می توانند وام هایی را به صورت بلاعوض دریافت کنند و یا به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شوند.

وی افزود: یکی دیگر از خدماتی که بهزیستی به این اقشار ارائه می دهد فراهم کردن شرکت آنها در گروه های همیار زنان سرپرست خانوار است که معمولا تعداد هر کدام از این گروه ها بیش از سه نفر است.

رحمانی اظهار داشت: در این گروه ها زنان در کنار همدیگر مهارت های مشترکی دارند و می توانند با مشارکت یکدیگر اقدام به فعالیت های اقتصادی و تولیدی کنند که در این صورت بهزیستی استان مبلغ ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای خرید تجهیزات، آموزش و تهیه مکان به آنها اختصاص می دهد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی بیان کرد: حمایت از دانشجویان مددجو، انجام بیمه زنان سرپرست، حمایت از خانواده های دارای فرزندان دو قلو و یا چند قلو از دیگر اقدامات حمایتی معاونت اجتماعی بهزیستی قزوین است.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون ۳۴۳ قل در ۱۵۲ خانوار دارای فرزندان دوقلو مورد حمایت سازمان بهزیستی قزوین قرار گرفته اند.

رحمانی با اشاره به فعالیت های دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی استان گفت: این دفتر اقداماتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام می دهد و از طریق ارژانس اجتماعی خدمات خود را به تمام اقشار جامعه ارائه می دهد.

رحمانی افزود: مداخله در بحران، ارائه آموزش های لازم، موارد کودک و همسر آزاری، اختلافات خانوداگی، خودکشی، فرار دختران و مواردی از این دست در حیطه فعالیت های دفتر امور آسیب دیدگان است.

وارثی: پرداخت ۲/۵میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین هم در این جلسه گفت: با فعالیت های صورت گرفته در بهزیستی شاهدیم که برخلاف گذشته که مددجو برای دریافت خدمات به ما مراجعه می کرد امروز ما به سراغ مددجو می رویم و خدمات لازم را به آنها ارائه می دهیم.

علیرضا وارثی با اشاره به فعالیت های گسترده معلولین قزوینی در عرصه هنر اظهارداشت: انجام امور فرهنگی در حوزه هنر معلولین در چند سال اخیر بسیار قابل توجه بوده به گونه ای که تعداد زیادی از معلولان استان به فعالیت های هنری گرایش پیدا کرده اند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماهانه مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به چهار هزار و ۹۶۹ مددجوی بهزیستی قزوین پرداخت می شود ضمن اینکه فعالیت های سایر بخش ها بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان است و در حوزه درمان نیز ماهانه ۱۵۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان به خانواده ها پرداخت می شود.

وی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته ۱۲ نفر از کودکان کم شنوای استان با هزینه بهزیستی عمل جراحی کاشت حلزون در گوش را با موفقت انجام دادند.

وارثی با اشاره به عزم بهزیستی قزوین برای تهیه تجهیزات توانبخشی گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات توانبخشی خریداری و در میان جامعه معلولان استان توزیع شد.

کد خبر 2859061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha