۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۰

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه:

شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه افتتاح می‌شود

شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه افتتاح می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت:شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه مرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا میرزاییان امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فرآیند بازسازی شیرخوارگاه معتضدی در مراحل پایانی قرار دارد  و انتظار می‌رود تا پایان مرداد ماه امسال به اتمام برسد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه مجموع اعتبارات هزینه شده برای بازسازی شیرخوارگاه معتضدی را ۳میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این شیرخوارگاه وقف مرحوم معتضدی است که  اعتبارات آن از محل سفر مقام معظم رهبری به استان تامین و تاکنون ۲ میلیارد تومان هزینه شده و مابقی نیز در دست اقدام قرار دارد.

میرزائیان پیشگیری را مهم‌ترین مقوله و محور مورد  تاکید سازمان بهزیستی دانست و گفت: پیشگیری در تمام حوزه‌ها اعم از معلولیت و آسیب‌ها با تاکید بر آگاهی بخشی به افراد محور کار ما است به طوریکه تاکنون در بخش پیشگیری از آسیب‌هایی همچون تنبلی چشم و ناشنوایی عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: در گذشته  والدین درسنین ۴ یا ۵ سالگی به مشکلات شنوایی و بینایی فرزندانشان پی می‌بردند اما اکنون از همان اوان نوزادی معاینات انجام می‌شود همچنین در بخش نگه‌داری از سالمندان اقدامات مفیدی همچون ارائه خدمات آموزشی، ورزشی، تفریحی، درمانی و نیز نگه‌داری به این افراد صورت می‌گیرد.

میرزائیان خواستار آگاهی‌بخشی به عموم مردم در امر پیشگیری از آسیب‌ها شد و گفت: هر ساله در حوزه بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال معاینات لازم در مرکز بهزیستی استان کرمانشاه انجام می‌شود.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به انجام ۷۰ هزار مورد غربال‌گری در مرکز بهزیستی استان طی سال گذشته گفت: خدمات مالی خرد نیز به منظور بهره‌مندی افراد مناطق حاشیه‌نشین و نیز روستاها از خدماتی همچون ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در دست اقدام قرار دارد.

وی کاهش هزینه‌های درمانی را نتیجه مثبت پیشگیری و اقدام به موقع برای تشخیص مشکلات کودکان دانست و افزود: بر اساس قانون چهارم و پنجم برنامه توسعه دریافتی نیازمندان باید به ۴۰ درصد حقوق برسد و بزودی ایجاد مرکزی فعال با هدف تمرکز بر شاخص‌های عدالت اجتماعی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

میرزائیان برنامه‌های سازمان بهزیستی را کلی و قابل ارائه برای تمام اقشار جامعه بیان و یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، سالانه باید ۱۰ درصد از مستمری‌بگیران از گردونه سازمان خارج شوند و به اصطلاح از توان کافی برای خودکفایی برخوردار و روی پای خود بایستند.

وی در پایان از راه‌اندازی مرکز نگهداری از بیماران اوتیسم خبر داد و گفت: این مرکز روزانه هفته آینده با حضور مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 2859118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha