۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۸

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه:

۱۳۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در استان کرمانشاه مستقر می‌ شوند

۱۳۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در استان کرمانشاه مستقر می‌ شوند

کرمانشاه- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: به منظور جمع آوری زکات فطریه در استان همزمان با عید سعید فطر ۱۳۰۰ پایگاه در سطح استان مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، حسین خدرویسی اظهار داشت: امسال همزمان با عید سعید فطر ۱۳۰۰ پایگاه در راستای جمع آوری زکات فطره روزه داران و ۱۰۰ پایگاه در معابر عمومی شهرستان های استان برای جمع آوری کفارات عمد و غیر عمد مستقر می شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مصلا و مسجدی که نماز عید فطر در آنها اقامه می شود دارای پایگاه جمع آوری زکات فطره و کفاره خواهند بود، افزود: در ۷۰۰ روستای استان کرمانشاه نیز که نماز عید برگزار و اقامه می شود پایگاه جمع آوری زکات فطره استقرار خواهد یافت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه یادآور شد: در روز عید فطر ۲۹ مرکز نیکوکاری و ۲۰ دفتر کمیته امداد در استان کرمانشاه آماده دریافت زکات روزه داران مومن، مخلص و خداجوی استان خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه تولیت جمع آوری و توزیع زکات فطره بر عهده کمیته امداد است تصریح کرد: بنابر فتوای مقام معظم رهبری زکات فطره در همان روز عید در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

خدرویسی تاکید کرد: اسامی نیازمندان و مستحقین واقعی به فطریه از پیش آماده شده است که این امر موجب سرعت بخشی در توزیع زکات در همان روز عید سعید فطر می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین بخشی از زکات فطره برای رفع فقر از خانواده هایی که تحت حمایت دیگر نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی هستند اختصاص داده خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه در سنوات گذشته کمیته کرمانشاه  از استان های برتر کشور در امر جمع آوری زکات فطره بوده است، گفت: امسال نیز سعی بر آن است با تعامل خوب و موثر بین دستگاه های اجرایی استان زکات فطره به نحو احسنت و در سریعترین زمان ممکن جمع آوری و به دست نیازمندان واقعی برسد.

کد خبر 2859232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha