۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰

مدیرکل امور عشایری ایلام:

ظرفیت صادرات دام زنده در ایلام ۳۰۰ هزار راس است

ظرفیت صادرات دام زنده در ایلام ۳۰۰ هزار راس است

ایلام - مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: ظرفیت صادرات دام زنده در ایلام ۳۰۰ هزار راس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمی ظهر سه شنبه در بازدید از عشایر شهرستان ایوان اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل عشایر استان ایلام بحث آب است که هم اکنون به این مناطق آبرسانی سیار صورت می گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، قشر زحمت کش عشایر استان ایلام با مشکلاتی مواجه شده اند که خدمات رسانی را ضروری کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت بزرگ صادرات دام زنده از ایلام به کشورهای عربی فراهم شده است، بیان داشت: هم اکنون ظرفیت صادرات دام زنده در استان ایلام ۳۰۰ هزار راس دام است.

سلیمی بیان داشت: روز گذشته نیز اولین محموله دام زنده به میزان ۳۰۰ راس از عشایر استان ایلام به کشور کویت با رعایت تمام ضوابط انجام شده است.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: صادرات دام زنده به اقتصاد عشایر استان ایلام کمک زیادی خواهد مرد و دست دلالان از بازار دام زنده استان نیز کوتاه می شود.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام با بیان اینکه ۱۰ هزار خانوار عشایری ایلام ۱۱ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند افزود: این جمعیت توانسته میزان تولیدات خود را به هفت هزار و۹۰۰ تن گوشت، یک هزار و ۵۷۰ تن پشم و مو، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۷۲ تن کشک و ۲۵ هزار و ۱۷۸تن شیر برساند.

 جامعه عشایری در استان ایلام  با ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار، جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر دارند که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک پرورش می دهند.

کد خبر 2859248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha