۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰

رئیس ستاد استهلال آذربایجان غربی:

نمازعید فطر در ۶۰۰ مسجد اقامه می شود/اعزام ۱۲ گروه استهلال

نمازعید فطر در ۶۰۰ مسجد اقامه می شود/اعزام ۱۲ گروه استهلال

ارومیه – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: نماز عید فطر امسال علاوه در مساجد جامع و مصلی ها در بیش از ۶۰۰ مسجد استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد فخری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز ۱۲ گروه استهلال برای رویت هلال ماه شوال به مناطق مختلف استان اعزام شده است اظهارداشت: این ستاد در هر استانی شعبه ای دارد و در آذربایجان غربی نیز این ستاد در شهرستان‌های ماکو، شاهین دژ، بوکان، سلماس، تکاب، خوی، ارومیه و مهاباد شعبه دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ روحانی و مبلغ دینی با گروه‌های رصد هلال ماه در مناطق مختلف استان حضور خواهند داشت تا در صورت مشاهده هلال ماه آن را گزارش کنند عنوان کرد: ستاد استهلال از سوی دفتر رهبری وظیفه رصد ماههای عربی را برعهده دارد.

رئیس ستاد استهلال آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت مشاهده هلال ماه در غروب روز پنجشنبه در کشور و محرز شدن آن برای رهبر معظم انقلاب، روز جمعه ۲۶ تیرماه عید فطر است و در غیر این صورت براساس اعلام تقویم کشور روز شنبه عید فطر خواهد بود.

حجت الاسلام فخری گفت: ستاد استهلال همزمان با روزهای آخر ماه رمضان در مناطق مختلف استان مستقر شده و اقدام به رصد هلال ماه می‌کند و در صورت رویت هلال ماه به دفتر رهبری اطلاع می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هر گروه رصدی هلال ماه شوال متشکل از شش نفر شامل دو رصدگر، دو دستیار و دو مسوول تدارکات است افزود: با رویت هلال ماه شوال اطلاعات به دست آمده به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و اعلام روز دقیق عید سعید فطر به صورت متمرکز انجام می‌شود.

حجت الاسلام فخری به اقامه نماز عید فطر با شکوه گسترده مردمی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز نماز عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم در تمامی مصلی ها و مساجد جامع استان اقامه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار اقامه نماز در مصلی ها و مساجد جامع، در ۶۰۰ مسجد استان نیز نماز عید فطر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره اعزام ۱۲۰۰ روحانی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان گفت: مبلغان در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز جماعت، سخنرانی در مساجد و پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی جوانان در مساجد حضور داشتند.

حجت الاسلام فخری حجت الاسلام فخری برگزاری ۱۷ محفل انس با قرآن کریم در مساجد ۱۷ شهرستان استان، جمع خوانی قرآن کریم در هر روز از ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه، حضور مردم استان در راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر در تمامی مساجد را از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در استان ذکر کرد.

کد خبر 2859606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha