۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه مطرح کرد:

طلب۷۰میلیاردی تامین اجتماعی کرمانشاه/ شرایط خرید حق بیمه سربازی

طلب۷۰میلیاردی تامین اجتماعی کرمانشاه/ شرایط خرید حق بیمه سربازی

کرمانشاه- مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، از خرید حق بیمه سربازی به صورت اقساط ۱۲ ماهه خبرداد و گفت: این مبلغ برای افرادی که قبل ۸۵ سرباز بودند رایگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث فلاحی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی، با اشاره به شعار سال سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان یکی از مظلوم ترین سازمان ها در کشور است.

وی با اشاره به آمار بیمه شدگان این سازمان در کشور آمار بیمه شدگان شاغل را در کرمانشاه ۲۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که استانی چون کرمانشاه با داشتن حدود دو میلیون نفر جمعیت باید حدود ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده شاغل داشته باشد و اینگونه نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۰ درصد آن تحت پوشش بیمه هستند.

۷۵۰ هزار نفر بیمه شده در استان کرمانشاه وجود دارد

وی تصریح کرد: مجموعا ۷۵۰ هزار نفر بیمه شده در کل استان وجود دارد که ۲۴۰ هزار نفر آن بیمه شده خود اشتغال، ۳۵ هزار نفر مستمری بگیر، سه هزار نفر بیکار بیمه شده و به صورت میانگین ۳۸ هزار نفر بیکار که از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند هستند.

فلاحی افزود: هم چنین از تعداد بیمه شدگان استان ۱۳ هزار نفر قالی باف، ۱۸ هزار نفر کارگر ساختمانی و سه هزار نفر راننده تاکسی هستند.

وی اشاره ای نیز به برنامه های امسال سازمان بازنشستگی کشور داشت و گفت: امسال این سازمان بحث بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولت را داشته که خانم ها با ۲۰ سال و آقایان با ۲۵ سال سابقه کار بازنشسته می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه هم چنین از اجرای طرح خرید بیمه سربازی نیز خبر داد و گفت: تمام مردانی که بیمه هستند می توانند نسبت به خرید حق بیمه مدت سربازی خود و به صورت اقساط ۱۲ ماهه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این افراد حداقل ۷ درصد حق بیمه کنونی را بابت هر ماه خرید سربازی خود می پردازند.

فلاحی افزود: چنانچه بیمه شده قبل از سال ۸۵ به سربازی اعزام شده باشد و قبل از خدمت سابقه بیمه داشته باشد به صورت رایگان می تواند نسبت به خرید بیمه مدت سربازی خود اقدام کند.

برقراری مستمری همسران ازدواج کرده بیمه شدگان فوت شده

وی از برقراری مستمری همسران بیمه شدگانی که فوت شده و همسر آنها ازدواج کرده است خبرداد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، هم چنین از پایش و راستی آزمایی بیمه شدگان قالی باف و کارگر ساختمانی که عملا اشتغال ندارند خبرداد و قالیبافان باید حداقل روزی ۴ هزار گره در ابعاد ۵۰ تا ۷۰ بزنند تا مشمول این بیمه باشند.

مراجعه ۱۶۰ هزار نفر به شعب تامین اجتماعی در طول ماه

وی به مراجعه ماهیانه ۱۶۰ هزار نفر به شعب تامین اجتماعی استان خبرداد و گفت: طی خدمات غیرحضوری ارائه شده توسط سازمان موفق شدیم ۷۰ هزار بار سفر را کاهش دهیم و در برنامه سال ۹۴ تصمیم داریم حداقل ۸۰ درصد بار سفر ۱۶۰ هزار مراجعات را نیز کاهش دهیم.

فلاحی، هزینه های سازمان تامین اجتماعی را نسبت به درآمد آن بالاتر دانست و گفت: در خرداد ماه امسال ما ۸۳ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و این در حالی است که ۵۳ میلیارد تومان درآمد داشته ایم.

وی به بحث وصول مطالبات سامان از کارفرمایان دولتی و خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: ما مجبوریم ابتدا با تعامل اقدام کنیم و اگر نشد از قوه قهریه برای وصول مطالبات استفاده می کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، میزان طلب این سازمان از نهادهای دولتی و خصوصی استان را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی از پرداخت کامل افزایش مستمری امسال مستمری بگیران استان خبرداد.

فلاحی گفت: در جهت احقاق حقوق کارگران بازرسین سازمان تامین اجتماعی در استان که از ضابطین قوه قضاییه هستند در ماه ۴ هزار بار از کارگاه ها بازدید می کنند.

وی به پرداخت هدیه سازمان به بیمه شدگانی که ازدواج می کنند نیز اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون دو هزار نفر از بیمه شدگان که اقدام به ازدواج کرده اند و حداقل دو سال سابقه بیمه دارند معادل یک ماه حقوق به صورت بلاعوض پرداخت شد که در مجموع رقمی معادل یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومان بابت تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی طی سه ماهه اول امسال به بیمه شدگان استان خبرداد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امسال ۷ هزار بیمه شده بیمار و اشتغال نداشته اند ولی حقوق دریافت کرده اند.

ثبت سوابق بیمه شدگان استان از سال ۲۸ تاکنون برای اولین بار

فلاحی از ثبت سوابق بیمه شدگان استان برای اولین بار از سال ۱۳۲۸ تاکنون طی سال گذشته و در قالب ۴ میلیون رکورد خبرداد.

وی به چالش های سازمان اشاره کرد و پایین آمدن سن بازنشستگی، بیکاری، دستمزدهای پایین و عدم اعلام واقعی دستمزدها را از جمله این چالش ها برشمرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، گفت: چنانچه فردی بیمه شده باشد و هنوز شروع به کار نکرده و در حادثه تصادف جان ببازد ما حق بیمه را به خانواده وی پرداخت می کنیم.

وی از معافیت حق بیمه کارفرمای ۵ نفر از کارکنان دفاتر روزنامه و چاپخانه خبرداد.

فلاحی خواستار پرداخت بدهی کارفرمایان خصوصی و دولتی در اسرع وقت به تامین اجتماعی شد و گفت: آمادگی اقساط بلند مدت را نیز در این مورد داریم اما چنانچه آنان از پرداخت امتناع کنند از قوه قهریه برای وصول مطالبات استفاده می کنیم.

شهرداری کرمانشاه ۱۵۰ میلیارد تومان بدهکار است

وی به مطالبه این سازمان از شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون شهرداری کرمانشاه ۱۵۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، در پایان خواستار همکاری کارفرمایان برای استفاده از سیستم های غیرحضوری چون ایمیل و پیامک شد و گفت: با این اقدام ۴۰ هزار بار سفر کاهش می یابد.

کد خبر 2859807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha