۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه خبر داد:

تشکیل پرونده برای ۱۴ هزار بیمار تحت پوشش بیمه اجتماعی کرمانشاه

تشکیل پرونده برای ۱۴ هزار بیمار تحت پوشش بیمه اجتماعی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از تشکیل پرونده برای ۱۴ هزار بیمه شده دارای بیماری مزمن در استان با هدف تسهیل در خدمات رسانی به آنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک سهرابی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی از هفت و نیم میلیون مراجعه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سال خبرداد.

وی افزود: بیش از دو نیم میلیون از مراجعات مذکور برای بستری و درمان سرپایی به مراکز ملکی و متعلق به سازمان و بیش از پنج میلیون مراجعه به صورت غیر مستقیم و مراکز غیر از مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان صورت گرفته است.

هر بیمه شده ۱۰ بار در سال به مراکز درمانی مراجعه می کند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: به صورت میانگین هر بیمه شده ۱۰ بار در سال به مراکز درمانی مراجعه دارد.

وی گفت: در حوزه زنان و زایمان طی سال ۹۳ تعداد شش هزار و ۵۰۰ زایمان در بیمارستان حضرت معصومه انجام شده و یک مورد مرگ مادر باردار هم نداشتیم.

سهرابی از وجود ۲۳ بیمارستان در استان خبرداد و گفت: با وجود این تعداد بیمارستان در بخش خصوصی و دولتی، دانشگاه علوم پزشکی و... ۳۰ درصد زایمان ها در بیمارستان حضرت معصومه(س) که از مراکز درمانی تامین اجتماعی است انجام می شود.

افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات درمانی طی امسال

وی گفت: در بحث اعتبارات نیز سال ۹۳در بخش مستقیم و غیر مستقیم میزان ۱۷۱ میلیارد تومان صرف سلامت بیمه شده گان شد و در سال ۹۴ این میزان به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده که حدود ۳۵ درصد افزایش را نشان می دهد و بخش عمده آن صرف درمان غیر مستقیم و اجرای طرح تحول سلامت می شود.

وی از راه اندازی دو بخش گوش و حلق و بینی و مغز و اعصاب دربیمارستان شهدا و ابتدای امسال خبرداد و گفت: در آینده نزدیک در بیمارستان حضرت معصومه بخش قلب راه اندازی می شود.

سهرابی از راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان حضرت معصومه (س) با ۴ میلیارد تومان اعتبار از اواخر سال قبل خبر داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از تشکیل پرونده برای بیماران مزمن تحت پوشش بیمه سازمان برای تسهیل در خدمات رسانی به این بیماران چون جلوگیری از تداخل دارویی و... و. خبرداد و گفت: طی این طرح برای بیماران فشار خونی، ایست قلبی، نارسایی قلبی، اعصاب و روان و دیابتی پرونده تشکیل می شود و مجموعا برای ۱۴ هزار بیمار مزمن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان پرونده تشکیل خواهد شد.

وی گفت: امسال مجوز احداث دو درمانگاه در شهرستان های سنقر و پاوه اخذ شده و در دست اجرا است.

سهرابی تعداد مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی در طول ماه را بیش از ۲۲۰ هزار مراجعه و تعداد بستری ها را یک هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

رشد ۱۰ درصدی مراجعات بستری به مراکز درمانی تامین اجتماعی طی امسال

وی گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال ۶۰۵ هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه سرپایی داشته اند و هم چنین پنج هزار و ۵۰۰ مراجعه بستری به ثبت رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه مراجعات امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را حدودا یکسان دانست و گفت: تنها در بخش بستری و به علت افزایش قیمت های این بخش در مراکز خصوصی رشد حدود ۱۰ درصدی را شاهد بوده ایم.

کد خبر 2859877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha