۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱

معاون اجرایی در امور اهل سنت کرمانشاه:

آیین های مذهبی-جمعی نشان دهنده اتحاد همه ادیان الهی است

آیین  های مذهبی-جمعی نشان دهنده اتحاد همه ادیان الهی است

کرمانشاه- معاون اجرایی در امور اهل سنت گفت: آیین و مراسم های جمعی نشان دهنده اتحاد مکاتب همه ادیان الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی  عصر چهارشنبه در نشست ستاد استهلال استان   که در دفتر نماینده ولی فقیه کرمانشاه برگزار شد، برگزاری مراسم حج  و صدها مراسم مذهبی با شکوه دیگر را  تکلیفی خواند که در همه نقاط جهان اجرا می شود.

 معاون اجرایی امور اهل سنت کرمانشاه  گفت: عید فطر جایگاه ویژه و ممتازی داردو از نظر گستره جهانی بزرگترین عید وهمایش مسلمانان متحد با جمعیت میلیاردی محسوب می شود  در اردیبهشت سال ۹۱ و در ۲۷ مصوب از سوی نمایندگان که آیت الله علما نماینده مردم کرمانشاه نیز یکی از آنها بود، مطرح شد.

وی افزود: این مصوب دارای ۱۶ ماده و یک تبصره است که به منظور ارتباط و مشارکت علمای اهل سنت بامقام معظم رهبری تنظیم شد.

محمدی، اهداف تنظیم این مصوب را ارائه آموزش نجومی و فقهی استهلال در ماههای قمری شعبان و رمضان عنوان کرد و افزود: این آموزش ها از اهم ماموریت های این ستاد است و بیش از ۷۰ نفر از روحانیون اهل سنت د رنقاط مختلف کشور عضو فعال آن هستند.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اولین و دومین اجلاسیه آن در تهران برگزار شد که شخصی از اهل سنت در کرمانشاه با شرکت در این اجلاسیه به بیان دیدگاه ها پرداخت و بیانه هایی را صادر نمود که نمونه های آن تشکیل کمیسیون عیدفطر و فرصت های آن و..بود.

این مسئول همچنین ابراز داشت: در مورد موضوع استهلال در کرمانشاه طی گزارش ۲۳۲ صفحه ایدر سال ۹۴ از ستاد اهل سنت و نماینده ولی فیقه برنامه ریزی شد که در ۴کارگره آموزشی استهلال در شهرستان جوانرود برگزار شد که با استقبال مواجه گردید و هدف از ان آشنایی با اصول و مبانی علمی استهلال بود.

وی در ادامه گفت: در این کارگروه به بررسی علم نجوم و ارتباط آن با قران و آشنایی با سایتهای استهلال و رصد ماه در ایام گوناگون سال تشکیل شد.

گروه های رصدی نجوم از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در ارتفاعات مختلف اورامانات جهت رویت ماه اعزام شدندو گزارش های مستند و مکتوب آن به مرکز ستاد استهلال اعلام شد.

در پایان این مراسم احکام ستاد استهلال به امام جمعه کرمانشاه ارائه گردید و بیانه ای از سوی معاون معاون اجرایی در امر اهل سنت در نشست ستاد استهلال بیان شد.

کد خبر 2859976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha