۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۸:۵۶

استاندار گیلان خبر داد:

نرخ بیکاری گیلان به پایین ترین رقم طی سه سال گذشته رسید

نرخ بیکاری گیلان به پایین ترین رقم طی سه سال گذشته رسید

رشت- استاندار گیلان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذارای با تاکید بر توسعه گیلان گفت: نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان،  محمدعلی نجفی در اين نشست با بیان اینکه پیروزی هسته ای، فضای بین المللی جدیدی برای کشور ایجاد کرده،  اظهار کرد: دنیا،  ایران اسلامی را اكنون به عنوان قدرت هسته ای می شناسد و با این فضای جدید رسالت همه بیشتر است و باید از فرصت ایجاد شده به نحو احسن در جهت توسعه و تعالی استان و کشور بهره گیریم.

وی افزود: نرخ بیکاری استان طی سال های ۹۱،  ۹۲ و ۹۳ به ترتیب ۱۵.۵ درصد، ۱۳.۶ درصد و ۱۳.۱ درصد بود که این رقم در بهار امسال به ۱۰ درصد رسیده است.

نجفی همچنین با اشاره به کاهش رتبه بیکاری استان گفت: با تمامی تلاش های صورت گرفته بر طبق گزارش مرکز آمار ایران، بیکاری استان از جایگاه دوم کشوری در سال ۹۲ به رتبه ۱۸ در بهار سال ۹۴ بهبود یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در فصل بهار ۱۰.۸ درصد بود، اعلام کرد: این نرخ در گیلان ۱۰ درصد است که پس از سال ها نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر شده است.

وی از عملکرد بانک ها ابراز رضایت کرد و گفت: عملکرد بانک ها به صورت هفتگی رصد و ارزیابی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بيان اينكه بنگاه های کاریابی در استان نباید تنها به ثبت اسامی افراد جویای کار بسنده کنند، تاکید کرد: باید پیوند بنگاه های کاریابی با واحدهای اشتغالزا برقرار شود.

استاندار همچنین با عدم رضایت از عملکرد تعاونی های استان بیان کرد: با وجود اینکه بخشی از این مشکل كشوری است اما باید اقدامات جدی در خصوص توانمند سازی تعاونی ها صورت پذیرد.

نجفی بر لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری تأکید کرد و افزود : جذب نیروهای فعال و هوشمند گیلانی در شرکت های دانش بنیان از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به نخستین برداشت برنج در گیلان در روز گذشته افزود : باتوجه به مشکلات تأمین آب مزارع شالیزاری با تلاش خوب فرمانداران و مدیران و همکاری کشاورزان توانستیم از بروز صدمات جدی در اين بخش جلوگیری کنیم.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان گیلان در سال ۹۳ موفق شده در بخش کسب و کار رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد، افزود : این مهم در فضای وفاق، همدلی و دوستی که در استان وجود دارد به دست آمده است.

غلامعلی جعفرزاده گفت: با توجه به مشکلات تخصیص اعتبار عمرانی،  شاهد اجرای پروژها در استان هستیم.

 

کد خبر 2860192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      0 0
      نرخ مهاجرت چی؟! امیدوارم روزی برسه کسی برای کار از شهر و دیارش مهاجرت نکنه