۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۳

در سیستان و بلوچستان؛

نماز عید فطر شیعه و سنی در ۲۱۶ نقطه برگزار می شود

نماز عید فطر شیعه و سنی در ۲۱۶ نقطه برگزار می شود

زاهدان-نماز عید سعید فطر در سیستان و بلوچستان، با حضور تمامی اقشار شیعه و سنی در ۲۱۶ عیدگاه برگزار می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برپایی اجتماع عظیم مسلمانان در یک روز و رو به یک قبله واحد در نماز عید سعید فطر، نماد وحدت و همبستگی مسلمانان است که این تصویر همه ساله به بهترین شکل در این دیار به نمایش گذاشته می شود.

حجت الاسلام غلامرضا عباسی افزود: عید فطر یکی از مهمترین اعیاد و جشن های اسلامی است و مسلمانان در این روز پاداش یک ماه روزه داری را از خدواند بعنوان میزبان و صاحب این ماه دریافت می کنند.

وی بزرگترین پاداش بندگان روزه دار را بخشش گناهان و توجهات ویژه حضرت حق اعلام کرد و گفت:در روز عید سعید فطر، جشن و سرور و شادمانی علاوه بر امت اسلامی، عرش و ملکوت را نیز در برمی گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: عید فطر روزی است که اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان به نمایش گذاشته می شود و هرچه نماز این روز باشکوه تر برگزار شود، دشمن شکن تر خواهد بود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان با اشاره به نماز عید فطر فردا افزود: نماز عید فطر مردم تشیع در شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، خاش، سراوان، ایرانشهر، چابهار، نیکشهر، جلگه چاه هاشم و سرباز و نماز برادران اهل سنت استان نیز در بیش از ۲۰۰ عیدگاه اقامه خواهد شد.

وی اظهار داشت: نماز عید فطر در زاهدان ساعت هفت صبح به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مصلی المهدی (عج) این شهر اقامه می شود.

وی گفت: نماز عید فطر به جز شهرستان چابهار که ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه و دلگان، سراوان و هامون که ساعت هفت و ۳۰ دقیقه برگزار می شود، در ۱۱ شهرستان دیگر استان ساعت هفت صبح اقامه خواهد شد.

کد خبر 2860938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha