۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۲

در آخرین برنامه ماه عسل چه گذشت؟

در آخرین برنامه ماه عسل چه گذشت؟

احسان علیخانی در آخرین قرار ماه عسل در ویژه برنامه روز عید فطر به نمایندگی از مردم از دکتر ظریف و زحمات همکارانش قدردانی کرد.

مجله مهر پریناز فروزان: احسان علیخانی در ویژه برنامه روز عید فطر، ضمن تبریک عید به مخاطبان ماه عسل و تمام مردم دنیا از همه مخاطبینش به خاطر تماشای قاب ماه عسل در لحظههای طلایی منتهی به افطار تشکر کرد. آخرین قرار ماه عسل که حدود ۴ ساعت به طول انجامید با پخش آیتم پشت صحنه برنامه سیام آغاز شد. در این آیتم وقت بیشتری به مهمانان بخش میانی ماه عسل در قاب آخر داده شده بود تا حرف ها و مشکلاتشان را بازگو کنند.

مرور اتفاقات روز گذشته

در این آیتم مسعود فروتن و فرهاد دهنوی اعلام کردند که داستانهای فاطمه را که از استان فارس به ماه عسل آمده بود دریافت خواهند کرد و در صورت امکان به برنامه تبدیل میکنند. بعد از پخش پشت صحنه علیخانی با توضیح درباره مهمانان روز گذشته ماه عسل گفت: مهمانان بخش میانی ما کسانی بودند از نقاط مختلف کشور، که سالها به دنبال فرصتی برای حضور در این قاب بودند. کسانی که به خاطر داستان زندگیشان علاقهمند به درد دل کردن با مخاطبین ماه عسل بودند. خیلی از آنها به خاطر یک جمله یا قضاوت از سوی ما ناراحتند و به دنبال تغییر نگرش اطرافیان نسبت به شرایط خودشان هستند. که اگر تمام خروجی ما از ماه عسل امسال همین باشد که پیش از آگاهی و بصیرت نسبت به قصه و ماجرای زندگی کسی اظهار نظر نکنیم، عایدی خیلی بزرگی خواهد بود. وی همچنین با تشکر از مهندس فتاح به خاطر حضورشان در آخرین قاب ماه عسل و ابراز خوشحالی به جهت حال خوبی که در اثر حمایت مردم از ۲۷۰ هزار کودک برای آنها فراهم شده به استقبال امیرعلی بهادری رفت تا تیتراژ ماه عسل را برای آخرین بار در کهکشان ماه عسل جرا کند.

درخشش برق شادی در چشمان عقیل

اولین مهمان ماه عسل که بر اساس رأی مردم برای بار دوم به این قاب دعوت شده بود، عقیل بود. قهرمان ۸ سالهای که به تنهایی مسئولیت سرپرستی پدر و مادر ناتوان و بیمارش را بر عهده گرفته بود. پسری که روایت زندگیاش باعث شد تا ۲۷۰ هزار کودک دیگر که سرگذشتی شبیه او و یا حتی سختتر از او داشتند حامی پیدا کند. اما عقیل این بار با روحیهای متفاوت و پر انرژی روبروی علیخانی نشست. چرا که دیگر مجبور به کار در تراشکاری نیست. و خوشحال بود از اینکه خیرین بسیج شدهاند تا برای او و خانوادهاش سقفی بنا کنند. برق شادی در چشمان عقیل میدرخشید چرا که تا یک ماه دیگر صاحب خانه و سرپناه میشود.

میلاد کیمرام: قهرمان شدن را یاد بگیریم

مهمان دیگر این قاب میلاد کیمرام بازیگر سینما و تلویزیون بود که برای تقدیر از عقیل در ماه عسل حاضر شد و گفت: ما عقیلهای بسیاری در این سرزمین داریم که با سن کم سرپرست خانوادههایشان هستند. کودکانی که قدرت بزرگ شدن و قهرمان شدن دارند و اگر ما فرصت قهرمان شدن را به آنها ندهیم شاید روزی فشار زندگی از آنها ضد قهرمان بسازد. وی همچنین گفت: گاهی اوقات ما نمیخندیم، چون حالمان بد است. گاهی از سر حسادت و دل بد است. به راحتی دیگران را قضاوت نکنیم. نمیگویم عیبهار ا نبینیم، عیبها را ببینیم ولی با یک اشتباه این همه قوت و دوست داشتنها را زیر سؤال نبریم. وفادار بمانیم به چیزهایی که حالمان را خوب میکند. وفادار بمانیم به برنامههایی مثل ماه عسل، دوستشان داشته باشیم. این قدر با نگرانیها و حسادتها حال همدیگر را بد نکنیم. جایی خواندم که ماه عسل حالمان را بد میکند، اما قرار نیست که ما حتما چیز خوب ببینیم تا حالمان خوب شود. اینها را ببینیم و درس بگیریم، اینها را ببینیم و قهرمان شدن را یاد بگیریم. وی اعلام کرد دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی جناب آقای یاسر موحدفر یک نشان پهلوانی برای عقیل آوردند که به نمایندگی از مردم ایران توسط شخص ایشان به عقیل اهدا شد.

همسر محمد عرب: مردم عراق هم ماه عسل را میبینند

مهمانان دیگر علیخانی که به انتخاب مردم برای بار دوم در قاب ماه عسل حاضر شدند جانباز شریف محمد مهین خاکی و قرآنپژوه گرامی محمد عرب به همراه همسرش بودند. محمد مهین خاکی از اتفاقاتی که بعد از حضورش در قاب ماه عسل افتاد گفت. محمد مهین خاکی از تأثیر برنامه محمد عرب گفت که نگاهی تازه به قرآن را برای او به ارمغان آورد و محمد عرب گفت با شنیدن داستان زندگی شما به یاد آیه ۳۹ سوره حشر افتادم که خداوند میفرماید: اجازه داده شد به شما مسلمین که جهاد کنید در زمانی که جنگ به شما تحمیل میگردد. این عزیزان واقعا از همه چیزشان گذشتند. هرچه که داریم مدیون مقاومتها و شرایط سنگینی است که بر مادران این شهدا و جانبازان تحمیل شد و ما باید قدر بدانیم. وی که به همراه همسرش به تازگی از سفر عتبات برگشته است از ارتباط مردم با برنامه ماه عسل و تماسهای آنان در این خصوص گفت. همسر محمد گفت: برخی از مردم عراق نیز مخاطب ماه عسل هستند و او را به واسطه حضور در این برنامه میشناختند. محمد مهین خاکی گفت: بعد از حضور در ماه عسل باور کردم ماه عسل مخاطبان فراوانی دارد. مردم با دقت برنامه را تماشا میکنند و تمام گفتههای من را با جزئیات به خاطر داشتند و با ماه عسل ارتباط گرفته بودند. وی گفت: باید به جوانها فرصت بدهیم. زمان ما عرصه فعالیت برای جوانها باز بود و حتی فرمانده لشکر میشدند، در حالی که جوانهای امروز با وجود دانش فراوانی که دارند امکان و فرصت فعالیت ندارند.

محمد مهینخاکی: حرفهای محمد عرب نگاهم را تغییر داد

بعد از پخش آیتم حضور محمد عرب در ماه عسل آقای مهین خاکی گفت: وقتی محمد مثال وجود عصای موسی در خانه یهودیان را زد و گفت اگر آنها هر کدام یک عصای موسی به عنوان معجزه پیامبرشان در خانههایشان داشتند، منقلب شدم و از قرآن خجالت کشیدم. قرآنی که هر کدام از ما در خانههایمان داریم ولی مهجور مانده است. محمد عربی که مسیح مردم آمازون بود با این مثال فوقالعادهاش دید من را تغییر داد. محمد عرب گفت: خداوند به من فرصتی دوباره داد تا از بیرون بر درون نگاهی داشته باشم و زندگیام را بازنگری کنم. اما جوانها امروز نگاه درون دینی دارند و شاید علت ارتباط جوانها با برنامه شما نگاه متفاوتی بود که من از بیرون به دین داشتم.

حضور کتایون ریاحی در ماه عسل

یکی از مهمانان ویژه ماه عسل در روز عید کتایون ریاحی بود که به جهت فعالیت در مؤسسه خیریه کمک و ایجاد فرصتی برای شنیدن آوای مهر هستی برای کودکان ناشنوا به این قاب دعوت شد. کتایون ریاحی که بعد از سالها برای اولین بار در قاب تلویزیون حاضر شده بود  به احسان علیخانی گفت: شما در برنامه محمدطاها یک معجزه را روی آنتن بردید و این لحظه خیلی زیبایی است که یک ناشنوا، شنوا میشود و این معجزه در مقابل چشمان مردم ایران در قاب ماه عسل اتفاق افتاد. ریاحی افزود: ناشنوایی یا معلولیت خاموش شایعترین نوع معولیت است و به دلیل این که گوش تا ماههای پایانی دوران جنینی به طور کامل تشکیل نمیشود تشخیص این معلولیت قبل از تولد به آسانی ممکن نیست. وی اعلام کرد: این عمل در تمام دنیا هزینه زیادی دارد و مردم میتوانند برای کمکرسانی به این کودکان با بنیاد خیریه ما از طریق سایت و یا شمارههای تلفن در تماس باشند.

مهران غفوریان مهمان علیخانی شد

در بخش بعدی عباس برزگر به همراه استاد کار مکانیکش روی صندلی ماه عسل نشست. وی گفت بعد از حضور در ماه عسل مردم تصور میکردند که من خیر هستم و فقط از من کمک مالی میخواستند. اما من فقط یک کارآفرینم و فکر میکنم دیگران هم باید مثل من که از دستفروشی شروع کردم و خودم قهرمان زندگیام شدم برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند. من دوست دارم به دیگران ماهیگیری یاد بدهم. مهران غفوریان مهمان ویژه دیگر علیخانی بود که وارد قاب ماه عسل شد و کنار عباس نشست. مهران غفوریان از محبوبیت ماه عسل در میان خانوادهاش گفت و به احسان علیخانی گفت: مادرم همیشه تو را دعا میکند و برنامهات را خیلی دوست دارد.

گفتگوی احسان علیخانی با دکتر ظریف

در حین گفتگوی احسان علیخانی با مهران غفوریان تماس تلفنی ماه عسل با دکتر ظریف برقرار شد. احسان علیخانی ضمن تبریک عید به دکتر ظریف گفت: چندین بار ذکر خیر شما و همکارانتان در برنامه ماه عسل شد مخصوصا در شبهای قدر که از مردم طلب دعا کردید که خداوند کمکتان بکند تا به عنوان نمایندگان لایق، شریف و نجیب سرزمین ما در این مقطع مهم و تاریخی حضور داشته باشید و از شما به خاطر شادی دل مردم و به جهت این که به پشتوانه مردمی که ثابت کردند سرزمینشان را دوست دارند و در بحرانها و بزنگاهها عین کوه کنار هم ایستادند، با صلابت ایستادید تشکر میکنیم و خسته نباشید میگوییم.

دکتر ظریف گفت: من هم از شما و مردم تشکر میکنم و یقین دارم که در طول ماه مبارک رمضان و در طول مدت مذاکرات همه مردم نماد همدلی و همزبانی را در دعاهایشان برای ما به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که همه مردم صرف نظر از دیدگاههای سیاسیشان به دنبال عزت و سربلندی ملت و کشور هستند. اگر کمکی در این مسیر بوده حتما همین حمایتها و دعاهای مردم و توکل به خدا و حمایت مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بوده است. درواقع دعاها، حضور و مقاومت مردم بود که به ما دلگرمی میداد و اینکه مردم بودند که تمامی روشهای فشار بر خودشان را بینتیجه نشان دادند و اثبات کردند که با این مردم باید با زبان تکریم و احترام گفتگو کرد. مردم ما مردم عجیبی هستند که از یک سو مقاومت میکنند، از یک سو تعامل میکنند، از یک سو با عقل و درایت حرکت میکنند و از یک سو جز به خدا و قدرت خدا به کس دیگری توکل ندارند و همه قدرتهای دیگر را پوشالی میدانند.

حسان علیخانی گفت: من میخواهم جمله فوقالعاده شما در رابطه با مردم ایران را تکرار کنم و شما واکنش مردم را ببینید. این جمله که در مذاکرات با صلابت فرمودید هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید! جملهای که با تشویق حاضرین در استودیو ماه عسل به نمایندگی از مردم همراه شد.

دکتر ظریف در تأیید این جمله گفت: چون هرکس یک ایرانی را تهدید کرده نتیجه خوبی ندیده است. امروز دوران تهدید به پایان آمده و باید با مردمی که در برابر همه فشارها ایستادگی کردند فقط با زبان تکریم صحبت کرد. علیخانی ضمن آرزوی بهترینها برای دکتر ظریف خداحافظی کرد و مکالمه را به پایان برد.

مهمان ویژه بهارنارنج و بازیگر امروز پایتخت در ماه عسل

مهمان بعدی علیخانی بیژن اشکوری کیایی بود که همراه محمدرضا علیمردانی به صحنه ماه عسل آمد. بیژن ابتدای سال ۹۴ مهمان ویژه برنامه بهار نارنج بود و از نگاههای نادرست مردم به دنبال پخش ویدئویی از او گلایه کرد. ویدئویی که باعث ترک تحصیل وی شد. حضور بیژن در بهارنارنج باعث شد تا محسن تنابنده قول حضور او در نقش یکی از پرسوناژهای اصلی سریال پایتخت را بدهد. اتفاقی که با همراهی سیروس مقدم رقم خورد و امروز همانهایی که بیژن را مسخره میکردند از او امضا میگیرند. بیژن این بار با اعتماد به نفس و روحیهای متفاوت در برنامه علیخانی حاضر شد و دوباره به تحصیلش ادامه میدهد. بیژن امروز خوشحال است و هدف دارد. حضور محمدرضا علیمردانی و مهران غفوریان و خاطرات آنها از پدربزرگهایشان لحظههای شاد و جذابی را در ماه عسل ثبت کرد.

جشن عقد عروس و داماد دوست داشتنی در کهکشان ماه عسل

مهمانان بخش بعدی ماه عسل حامد همراه آقاجون رئیس موسسه مهر امام رضا بود. اما این بار حامد با همسرش عاطفه آمد تا پای سفره عقدی بنشیند که نگاه و دعای خیر میلیونها ایرانی را به همراه دارد. عاطفه باز هم حاضر نشد چهرهاش را کسی ببیند اما به خاطر آنکه ثابت کند پشت همسرش ایستاده و از او در هر حال حمایت میکند به ماه عسل آمد. عاطفه هنوز نمیداند جواب سؤالها و نگاههای بیدلیل برخی از مردم را چگونه باید بدهد. با این حال آقاجون گفت: بعد از برنامه ماه عسل رفتار و دید مردم به بچههای بهزیستی تغییر کرد و حامد در تکمیل صحبتهای آقاجون گفت: بعد از حضور در ماه عسل رابطهام با خیلیها بهتر از قبل شد. آقاجون بعد از انجام عقد گفت: از برکات حضور در ماه عسل مراجعه و لطف مردم به مؤسسه بود و استخدام حامد اداره در دادگستری شهر مشهد که با موافقت جناب آقای مظفریزاده ریاست محترم دادگستری صورت گرفت. و بعد از برنامه ماه عسل با همت بانوان هیئت دولت بنیاد خیریهای به نام روشنای امید برای بچههای ترخیصی بهزیستی ثبت شده است که قرار است به زودی آغاز به کار کنند. در جشن عقد حامد و عاطفه همه مهمانان ویژه ماه عسل و عمو حسین و مادر خانم نیز که از محبوبترین مهمانان علیخانی بودند حضور داشتند.

حضور دو احسان محبوب در یک قاب

در آخرین قاب از ماه عسل ۹۴ احسان خواجهامیری خواننده تیتراژ پایانی ماه عسل روبروی احسان علیخانی نشست. وی با عنوان یک مخاطب حرفهای ماه عسل گفت: ماه رمضان همیشه برای من ماه ویژهای بوده و خیلی موفقیت و اعتبار در این ماه کسب کردم و در تمام این سالها کارهای زیادی در ماه رمضان انجام دادم ولی امسال حضورم در ماه عسل برایم خیلی متفاوت و ویژه بود. اعتراف میکنم که خیلی از لحظات برنامهات من را منقلب کرد و به تو تبریک میگویم چون امروز بدون تردید تو بهترین مجری ایرانی و من در طول این ۱۳ سالی که تو را میشناسم میدانم که هر روز پختهتر و کاملتر شدی. احسان علیخانی گفت: من هرچه یادگرفتم از بزرگترهای خودم در تلویزیون است. به همه دوستان مجری خودم خسته نباشید میگویم. چون میدانم کار کردن در ماه رمضان چه قدر سخت است. و خیلی از آموختههایم را از بچههای اجرا در تلویزیون یاد گرفتهام. چه از بزرگترهایم و چه حتی از کوچکترها...احسان خواجهامیری گفت: مادرم یکی از بینندههای پرو پا قرص ماه عسل است. برای تیتراژ هم چند تا کار ساختیم تا بالأخره قطعه بغض در لحظات پایانی انتخاب شد. امیدوارم مردم دوست داشته باشند و ما همه تلاشمان را کردیم.

ماه عسل برنامه محبوب ملی

نتایج نظر سنجی بزرگ ماه عسل نشان داد که حدود ۳ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که از این میان ۹۶ درصد از عملکرد ماه عسل در طول این سالها راضی بودند و ماه عسل با اکثریت قاطع آرا محبوبیت خود را در میان مردم به عنوان یک برنامه محبوب ملی اثبات کرد.

حرف آخر

احسان علیخانی در پایان از دوستان و همراهانش که برای ماه عسل زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کرد. وی گفت: اگر تیتراژ را با دقت نگاه کنید میبینید که چند نفر دویدند تا من بتوانم در این قاب حاضر بشوم و به شما سلام کنم. وی همچنین با تشکر از همکارانش در پخش شبکه سه از زحمات و حمایتهای آقای دکتر سرافراز، آقای پورمحمدی و آقای میرحسینی تشکر و قدردانی کرد. علیخانی افزود: معمولا یک قاعدهای وجود دارد که میزبان به هنگام خداحافظی به مهمان لبخند میزند. فارغ از تعریفها و تمجیدها و اینکه چه قدر برای ما اهمیت دارد، مهم این است که میزبان این ماه یعنی خداوند به ما اندک لبخندی بزند برای وداع این برنامه و شما مردم با لبخندتان ما را بدرقه کنید. همین برای ما کافی است. کوتاهیها و اشتباهات ما را ببخشید و به بزرگی خودتان من را به عنوان کوچکترین عضو این سرزمین که به شما درس پس دادم ببخشید و هر آنچه بود فارغ از ماجراهای مادی که همه جا هست بیشتر از یک حدی عشق این بود که مردم بیایند و در این قاب برای شما حرف بزنند. خود خود خود مردم.... دست همه شما را میبوسم. نمیدانم کی قسمت بشود که برگردم و مجدد به شما سلام کنم. اما لبخند شما برای من و دوستانم کافی است. خدا را هزار بار شکر میکنم که ۲۷۰ هزار کودک عید را با حال خوبی سپری میکنند. خدا را شکر که شما هستید و چشمانتان را به این قاب دوختید. دوست داشتیم باشیم و قصههایی را روایت کنیم که شاید کمتر شنیده بشود و از کنارشان ساده عبور کنیم. شرمنده همه دوستانم و خانوادههایشان هستم که برای ماه عسل دویدند و در هیچ ضیافت افطاری نتوانستند در کنار خانوادههایشان باشند، اما کنار ما بودند تا به احترام مردم کار کنند و ماه عسل را تقدیم شما کنند. اگر اتفاق خوبی بوده فقط و فقط به خاطر دل شما و نفسهای حق شماست. برای ما دعا کنید. همیشه عمرتون و همه سال براتون عسل باشه... ان شاءالله

کد خبر 2861556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      0 0
      عالی بود. احسان علیخانی و ماه عسل . یه ویژه برنامه جذاب عید فطر
    • m ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      0 0
      سلام ببخشید راه ارتباطی با این مرکز ناشنوایی رو میخواستم.میشه یکی راهنماییم کنه
    • احسان احسانی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      0 0
      خیلی خوب بود
    • احسان ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      0 0
      خوب بود
    • بهار لطیفی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      0 0
      برای 95 خودتو اماده کن احسان علیخانی