۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان:

سینما همایون متعلق به حوزه هنری است/اجازه ساخت پاساژ نمی دهیم

سینما همایون متعلق به حوزه هنری است/اجازه ساخت پاساژ نمی دهیم

اصفهان - مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان گفت: سرقفلی سینما همایون همیشه به نام حوزه هنری بوده است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم با هر گونه ادعایی به امور تجاری اختصاص پیدا کند.

مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با اینکه مطابق برخی صحبت‌ها گویی سینما همایون (۲۲ بهمن) به شهرداری واگذار شده یا می شود، اظهار داشت: سرقفلی این سینما پس از انقلاب و در سال ۶۲ به حوزه هنری واگذار شده و عرصه و عیان آن مربوط به بنیاد شهید بوده است.

وی افزود: این سینما در لیست ۶ سینمایی قرار دارد که باید توسط مجتمع سیاحتی کوثر تحویل حوزه هنری شود که سه مورد تاکنون انجام شده و سه مورد نیازمند کار قضایی و حقوقی است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: بر این اساس سینما ۲۲ بهمن جزو این سینماها است و با توجه به مالکیت سرقفلی آن توسط حوزه هنری، بر اساس دستور رهبر انقلاب عرصه و عیان آن نیز باید به حوزه هنری واگذار شود.

ضرورت ایجاد سینماهای متعدد در اصفهان

وی با اشاره به لزوم ایجاد سینماهای متعدد در اصفهان بیان داشت: با توجه به گسترش شهری، سینماهای اصفهان کفاف جمعیت  حدود سه میلیونی این شهر را نمی دهد و لازم است سالن های سینما در این شهر افزایش پیدا کند که حوزه هنری نیز در همین راستا سه سینما را تحویل گفته که به زودی بازسازی و به سینماهای اصفهان اضافه می شود.

حسینی با انتقاد از اینکه برخی افراد در قضیه سینما همایون تنها اقتصادی می اندیشند و فرهنگ را نادیده گرفته‌اند، بیان داشت: این افراد درباره سینما ایران نیز قصد تغییر کاربری و تجاری کردن این مکان را دارند و این نشان می دهد که برخی افراد به جای فرهنگی اندیشیدن بنگاه افتصادی باز کرده اند.

وی اضافه کرد: برخی نیز این مسئله را مطرح کرده اند که سینما همایون اصفهان تخریب و به جای آن مراکز تجاری ساخته شود و یک سالن ۱۰۰ نفری نیز ضمیمه شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: این در حالی است که این سینما یک هزار نفره است و مطابق قانون هر سینمایی که تخریب شود باید به جای آن نیز یک سینما ساخته شود ضمن اینکه مطابق دستورالعمل‌ها این سینما به طور کلی متعلق به حوزه هنری است.

وی اضافه کرد: البته ورودی این سینما از درون پاساژی است که شاید ادعای شهرداری مبنی بر خرید سینما همایون منظور به این پاساژ بوده است و سال های قبل با حکم دادگاه ورود به این سینما از درون پاساژ انجام می گرفت.

کد خبر 2861912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha