۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸

خسارت سیل در مازندران؛

تخریب ۱۰ هزار هکتار شالیزار/ بخش کشاورزی ۱۰ میلیارد خسارت دید

تخریب ۱۰ هزار هکتار شالیزار/ بخش کشاورزی ۱۰ میلیارد خسارت دید

ساری - وقوع سیل در استان مازندران خسارات مختلفی را به زیرساختها، راه های مواصلاتی و همچنین حوزه کشاورزی وارد کرده به طوریکه ۱۰ هزار هکتار شالیزار تخریب شد و بخش کشاورزی ۱۰ میلیارد تومان خسارت دید.

به گزارش خبرنگار مهر، باران تابستانه و رگباری عصر یکشنبه کرانه جنوبی دریای خزر، این بار هم کار دست مازندران داد و علاوه بر تخریب و آبگرفتگی راه ها، سبب بروز خسارتهای جانی و مالی شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل در این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دیده اند.

سید محمد جعفری بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این میزان خسارت در بخش کشاورزی، اظهارداشت: بارندگی های شدید و فراوان دو سه روز گذشته خسارتهایی را به شالیزارها، دامداری ها، واحدهای دامی کوچک، جاده های بین مزارع، کانال های آبرسانی و سردهنه پلها وارد کرد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ کیلومتر از جاده های بین مزارع و ۳۶ دهنه پل بر اثر بارش باران و سیل خسارت دیده اند، تصریح کرد: بیشترین خسارت از بارش باران و سیل در غرب مازندران، کجور و سواد کوه اعلام شده است.

وی بیان کرد: میزان نهایی خسارت های ناشی از بارندگی و سیل توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تا ۲۴ ساعت آینده اعلام می شود.

نشاکاری برنج شالیزارهای روستای بی بالان استان گیلان

همچنین غلامحسین شفیع زاده فرماندار ويژه شهرستان آمل،  در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه در شهرستان آمل با خسارات چندانی مواجه نبوده ايم، بيان کرد: در محور هراز از صبح امروز بدليل بارش شديد باران با ريزش سنگ روبه رو بوده ايم كه موجب شد اين محور برای ساعاتی مسدود باشد.

وي تصريح كرد: مسدودشدن محور هراز موجب بسته شدن راه چندين روستا شده و تردد براي اهالی روستاها بسيار سخت شده است.

همچنين بخشدار لاريجان در همين خصوص به خبرنگار مهر گفت:بارش شديد باران وريزش كوه در محور هراز سبب مسدود شدن چندين راه روستايی و شهری در بخش لاريجان شده است.

ولی محمدفضلی با بيان اينكه راه  های ارتباطی شهر رينه لاريجان، پنجاب، گزنک، آب گرم، بهرستاق مسدود شده است، گفت: ماموران راهداری مشغول فعاليت هستند تا راه های ارتباطی بازگشایی شود.

وضعیت بد روستاهای کلارآباد

عباس پور بخشدارمرکزی کلارآباد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت در روستاهای کلارآباد را نامناسب دانست و گفت: روستاهای منطل بر اثر رانش زمین و سیل دچار خسارت شدند.

طغیان رودخانه تالار شهرستان سوادکوه

عباس پور خاطرنشان کرد: جاده چیسا بر اثر سیل مسدود شد و درتلاش هستیم جاده تا غروب باز شود و علاوه بر این، چند ساختمان و دیوار چند منزل هم تخریب شد ضمن اینکه بیشترین خسارتها در روستاهای یال بندان،  گل کوه و خوشامیان گزارش شده است.

سیل مازندران سبب آبگرفتگی شهر ساری نیز شده و ناکارامدی طرح های عمرانی که برای مهار آبهای سطحی اجرا شده بود را برملا ساخت، اما به گفته مدیر روابط عمومی آتش نشانی ساری، از دیروز یکشنبه تا ساعت ۱۴ امروز ۱۸مورد عملیات اجرایی در خصوص آتش گرفتگی ترانس برق و قطعی کابل برق توسط سازمان آتش نشانی صورت گرفت.

بخشی گفت: یک مورد هم عملیات رها سازی جسد در زیر آوار واقع در روستای تیرکلای ساری صورت گرفت که توسط گروه امداد آتش نشانی پیرمرد ۷۰ساله از زیر آوار بیرون کشیده شد.

وی در عین حال تصریح کرد: به خاطر اقدامات شهرداری امسال شاهد آب گرفتگی کمتری در سطح شهر ساری بوده ایم.

به گزارش مهر، مردم مناطق مختلف مازندران از جمله سوادکوه همچنان گرفتار سیل و پیامدهای بعد از آن هستند و به گفته برخی منابع محلی، لاشه حیوانات وحشی و اهلی در رودخانه ها دیده می شود.

براساس برآورده اوليه كارشناسان در پی بارندگی شدید و جاری شدن سيل به راه‌های ارتباطی اين استان در چند روز گذشته، بيش از ۲۴۰ ميليارد ریال خسارت وارد شد.

کد خبر 2862321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha