۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸

اختصاص سالن شمشیربازی به دیگر رشته‎ها؛

انتقادهای ملی‌پوش شمشیربازی از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان

انتقادهای ملی‌پوش شمشیربازی از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان

محمد رهبری، بازیکن تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر مدتی است که برای انجام تمرینات خود خارج از اردوی تیم ملی با مشکل مواجه شده چرا که تنها سالن اختصاصی شمشیربازی رشت به محل تمرین دیگر رشته تبدیل شده است.

محمد رهبری که هفته گذشته با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مشکلاتی که برای تمرین شخصی در استان گیلان دارد، توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه رهنما سرمربی پیشین تیم ملی کاراته ایران، ریاست اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان را برعهده دارد، گفت: پیش از بازی‌های آسیایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان وعده‌های زیادی مبنی بر حمایت از ملی‎‌پوشان اعزامی به این بازی‎ها برای کسب مدال داده شد. ضمن اینکه حمایت ویژه‌ای هم از ملی پوشان استان برای کسب سهمیه المپیک خواهد شد. 

رهبری ادامه داد: ۸-۷ ماه از بازی‌های آسیایی و نتایج و مدالی که شمشیربازی اسلحه سابر و از جمله من در این بازی‌ها به دست آوردیم، می‌گذرد اما هیچ تقدیری انجام نشده و تا به امروز حمایتی را هم از اداره کل ورزش و جوانان استان شاهد نبوده‎ایم، فقط اینکه هفته‌ای یک بار از ورزشکاران کاراته به هر بهانه‌ای تجلیل می‌شود.

این ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر با تاکید بر اینکه استان گیلان تنها یک سالن برای شمشیربازی در رشت دارد که آن هم از یک ماه پیش در اختیار دیگر رشته قرار داده شده، به توضیح بیشتر در این زمینه پرداخت و گفت: رئیس هیات شمشیربازی استان گیلان ۲۶-۲۵ میلیون هزینه کرد تا این سالن برای شمشیربازان تخصصی‌تر شده و بتوان استفاده بهتری از آن کرد، اما بعد از آن اداره کل ورزش و جوانان استان تصمیم به واگذاری آن را گرفت.

شمشیربازی

وی تصریح کرد: این تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان با انتقاد هیات شمشیربازی و یادآوری هزینه انجام شده در آن مواجه شد. بعد از آن بود که تصمیم گرفته شد سالن را به مزایده بگذارند. نفر اول ماهیانه ۵۶۰ هزار تومان برای اجاره سالن پیشنهاد داد و نفر دوم که هیات شمشیربازی بود، پیشنهاد ۳۶۰ هزار تومانی برای هر ماه داد. با این شرایط سالن شمشیربازی را از اهالی این رشته گرفتند در حالیکه اگر هیات شمشیربازی در این سالن هزینه نکرده بود و آن را به روز نکرده بود، شاید ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان هم برای آن نمی‌دادند.

رهبری با بیان اینکه از ابتدای خردادماه سالن شمشیربازی را به فردی که در مزایده برنده شد، واگذار کردند، گفت: در حال حاضر از این سالن برای برگزاری کلاس‌های کاراته، یوگا، ژیمناستیک و ... استفاده می‌شود و دیگر من و دیگر ملی‌پوشان شمشیربازی استان، سالن اختصاصی برای تمرین ندارند. در حالیکه شمشیربازی به خصوص در اسلحه سابر برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌شود اما هیچ پشتیبانی از مسئولان ورزش استان گیلان نمی‌بینیم. می‌خواهم بدانم اگر کاراته هم در راه کسب سهمیه المپیک بود، مسئولان استان که خود از اهالی کاراته هستند، همین برخورد را با آنها داشتند؟

به گزارش مهر، محمد رهبری و فائزه رفیعی از جمله ملی‌پوشان شمشیربازی استان گیلان هستند که طی یک ماه گذشته به خاطر نداشتن سالن اختصاصی در این استان، با مشکل پیگیری تمرین خارج از اردوی تیم ملی مواجه شده‌اند.

کد خبر 2862596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خاطره محمدی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      من مربی سابر گیلان هستم و متاسفانه صحبتای اقای رهبری درسته و با در نظر گرفتن این موضوع ک مسابقات اسیایی و کسب سهمیه المپیک در پیش داریم ایشون و فایزه رفیعی برای تمرینات دچار مشکل هستند.مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نه تنها به شمشیربازی گیلان هیچ کمکی نکرد بلکه با واگذاری سالن هیت شمشیربازی رو با مشکل جدی روبرو کرد.مدیر کل به هیچکدوم از وعده هاش که به ورزشکاران شمشیربازی داده بود عمل نکردو با واگذاری سالن انگیزه ورزشکاران رو کم کردو خیلی از ورزشکارا از ادامه فعالیت در شمشیربازی ناامید شدند...