۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۱۰

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

دشمن دنبال ایجاد اختلاف/ ضعف های توافق هسته ای درد بی درمان نیست

دشمن دنبال ایجاد اختلاف/ ضعف های توافق هسته ای درد بی درمان نیست

شیراز - مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: نمی گویم توافق هسته ای ضعفی ندارد، ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشد اما درد بی درمان نیست که برطرف نشود، اینگونه موارد نباید باعث اختلاف در میان خود ما شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی چهارشنبه شب در جمع مردم شیراز با بیان اینکه امروز وحدت و اتحاد ما نباید تحت هیچ شرایطی برهم بخورد تاکید کرد: پس از ۲۲ ماه توافقی ایجاد شده اما دشمنان ما از هرگوشه های به دنبال دبه کردن هستند.

وی تصریح کرد: کار دشمن، دشمنی کردن است و آنها از این کار خود دست برنخواهند داشت بنابر این تنها راه مقابله با آنها ایجاد وحدت و اتحاد در میان ما است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تاکید کرد: نمی گویم این توافق ضعفی ندارد، ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشد اما درد بی درمان نیست که برطرف نشود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: اینگونه موارد نباید باعث اختلاف و دشمنی در میان خود ما شود در حالیکه دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور بوده و خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولین نیز گفت: در این میان مسئولین باید مراقب باشند که با رفتار خود اتحاد را از بین نبرند و اگر شخصی مسئولیتی را قبول کرد نه اینکه تمامی هم حزبی های خود را مشغول کند و افراد کاردان و با کفایت گذشته را بیکار کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: هرکس که شایستگی داشته باشد باید ازآن در پست های مختلف استفاده شود تا هیچگاه اختلافی ایجاد نشود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولین استان فارس نیز گفت: جایگاه و گذشته استان فارس و شهر شیراز مشخص است و هیچگاه نباید به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: گذشتگان ما این شهر را با آبرو به ما سپردند و ما نیز باید آبرومندانه این شهر را به نسل بعد بسپاریم بنا بر این باید مراقب بود که مسائل اخلاقی در این شهر متزلزل نشود.

مرجع عالیقدرتشیع تاکید کرد:همه مسئولان در خصوص مباحث اخلاقی مسئول هستند که با زبان خوش و با ادب، امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: مسئولان باید حاشیه های شهر را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و به دنبال رفع مشکلات فقرا و محرومین باشند.

وی با بیان اینکه من به شیرازی بودن خود افتخارمی کنم، گفت: هرکس تاریخچه شیراز را نگاه می کند به نام علما و شخصیت های برجسته ای می رسند که نشان از افتخارات این شهر است.

مرجع عالیقدرجهان تشیع تصریح کرد: زمانیکه مسجدی بزرگتر از مسجد کوفه در شیراز ساختند نشان از نمازخوان بودن مردم این شهر است که باید در یاد همگان بماند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: مردم شیراز زنده،هوشیار و با ایمان هستند که باید این خصوصیت ها برای همگان روشن و به آیندگان نیز برسد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند برای حفظ انسان واعظانی را قرار داده است، گفت: طبیعت عالم دنیا فریبنده است بنا بر این خداوند برای حفظ انسان واعظانی را مشخص کرده که اولین آنها ۱۲۴ هزار پیغمبر و تعدادی کتاب آسمانی است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تاکید کرد: همه دنیا یک نوع واعظ است که در این میان آثار به جا مانده از گذشتگان نیز به نوعی واعظ انسان هستند، تخت جمشید و طاق کسری که همگان به چشم آثار باستانی به آن نگاه می کنند یک نوع عبرت است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: نگاه به صاحبان این آثار و اینکه چه کرده و کجا هستند عبرتی بزرگ برای همگان است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: همه دنیا یک نوع واعظ است توجه به درگذشتگان و حتی ریزش یک برگ از درخت برای ما حرفی دارد که باید مد نظر قرار داده شود و جای تعجب است که اگر کسی با این همه واعظ بازهم در خواب غفلت برود.

کد خبر 2864214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha