۲ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۸

مهر گزارش می دهد/

استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم/بازار دلالان کسادتر شد

استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم/بازار دلالان کسادتر شد

شرق استان تهران-با تلاش های صورت گرفته در قطب تولید گندم در استان تهران، کشاورزان استقبال قابل توجهی از خرید تضمینی گندم کردند و این امر دلالان را ناامیدتر از همیشه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بدون تردید باید شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت را به عنوان قطب تولید غلات در استان تهران دانست.

شهرستان های جنوب شرق استان تهران همواره نقش اصلی را در تأمین گندم و جو مورد نیاز استان تهران ایفا کرده اند و در این راستا نان های پخت شده بر سر سفره های مردم پایتخت و مناطق دیگر استان حاصل دسترنج کشاورزان ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت است.

در این میان شهرستان ورامین را باید قطب اصلی تولید گندم در استان تهران دانست به طوری که این شهرستان به تنهایی در سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن غلات تولید کرد.

کمک خرید تضمینی گندم در تنظیم بازار مصرفی

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان ورامین همواره در تولید غلات جایگاه مهمی را در استان تهران و کشور داشته است.

محمد حسین تاجیک افزود: در سال زراعی گذشته و به همت کشاورزان ورامینی بیش از ۱۰۰ هزارتن غلات از مزارع ورامین برداشت شد و به بازارهای مصرفی استان تهران انتقال پیدا کرد.

گندم

وی ادامه داد: بر اساس آمارها بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو است و استفاده از شیوه های علمی و مدرن سبب شده تا هر سال شاهد افزایش کشت و برداشت محصولات باشیم.

تاجیک اضافه کرد: طی سال های اخیر خرید تضمینی گندم از کشاورزان سبب شده است تا فعالیت دلالان در این عرصه محدودتر شود که این امر کمک بزرگی در حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار خواهد کرد.

جنوبشرق استان تهران قطب تولید گندم و جو

تا چند سال گذشته و همزمان با آغاز فصل برداشت گندم، فعالیت دلالان این حوزه گسترش فراوانی پیدا می کرد به طوری که این افراد با پخش اعلامیه های تبلیغاتی و حتی حضور بر سر مزارع، ادعا می کردند که محصولات کشاورزان را به بهترین قیمت می خرند.

جولان دلالان در سال های نه چندان دور سبب شد تا دولت خود اقدام به خرید تضمینی گندم کند تا بدین وسیله علاوه بر حمایت از کشاورزان و فعالان این حوزه، با فعالیت دلالان نیز مقابله کند.

خرید گندم

استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم

خوشبختانه طی سال های اخیر کشاورزان استقبال خوبی از طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز خود کرده اند به طوری که هر ساله شاهد افزایش میزان انباشت گندم در سیلوهای جنوب شرق استان تهران هستیم.

با تلاش های صورت گرفته در قطب تولید گندم در استان تهران، کشاورزان استقبال قابل توجهی از خرید تضمینی گندم کردند و این امر دلالان را ناامیدتر از همیشه کرده است.

از خردادماه امسال بود که فعالیت سیلوهای جنوب شرق استان تهران آغاز شد و از سوی دولت نیز تبلیغات فراوانی برای ترغیب کشاورزان برای تحویل گندم های مازاد بر نیاز خود به سیلو صورت گرفت.

امسال قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی به ازا هرکیلو ۱۱هزار و ۵۵۰ ریال و قیمت گندم دوروم ۱۱هزار و ۸۸۰ ریال از سوی دولت اعلام شده بود و همین امر کشاورزان را برای تحویل محصول خود ترغیب کرد.

تحویل۲۰هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به مرکز سیلو

رییس اداره غله و سیلوی شهرستان های ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کارکنان سیلو طی مدت اخیر تلاش های فراوانی را برای ارائه بهترین خدمت به کشاورزان به کار گرفتند که شایسته تقدیر و سپاس است.

گلدستانی

محمد گلدستانی افزود: امسال قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی به ازا هرکیلو ۱۱هزار و ۵۵۰ ریال و قیمت گندم دوروم ۱۱هزار و ۸۸۰ ریال تعیین و بر اساس همین قیمت نیز محصولات کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: تبلیغات لازم نیز برای ترغیب کشاورزان برای تحویل محصولات خود به سیلو انجام گرفت و در این عرصه کشاورزان همکاری خوبی را با اداره غله و سیلو داشتند.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ۱۴ هزار تن بود که امسال این رقم به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده است.

وی عنوان کرد: این میزان تحویل محصول از سوی کشاورزان یک رکورد محسوب می شود که نشان دهنده اعتماد هر چه بیشتر کشاورزان است.

کد خبر 2864649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha