۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰

امام جمعه موقت سنندج:

ایجادبسترهای لازم برای اشتغال مطالبه جدی مردم کردستان از دولت است

ایجادبسترهای لازم برای اشتغال مطالبه جدی مردم کردستان از دولت است

سنندج – امام جمعه موقت سنندج تلاش برای کاهش بیکاری و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال را مطالبه جدی و مهم مردم استان کردستان از رئیس جمهور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهرف ماموستا محمد امین راستی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج بیان کرد: کردستان در حوزه بیکاری وضعیت نگران کننده ای دارد و تلاش برای ایجاد فرصت های جدید شغلی از جمله انتظارات و مطالبات جدی مردم این استان به شمار می رود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان طی هفته آینده بیان کرد: انتظار می رود که این سفر زمینه را برای جبران کمبودهای استان کردستان در تمامی حوزه ها را فراهم کند.

امام جمعه موقت سنندج ضمن دعوت از مردم استان برای استقبال گرم و باشکوه از رئیس جمهور و هیات همراه یادآور شد: انتظار می رود که مردم استان کردستان از برکات این سفر بهره منده شوند و زمینه برای توسعه استان کردستان فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات مختلف استان کردستان عنوان کرد: بیکاری در صدر این مشکلات قرار است و بدون شک دولت باید در این زمینه از تمامی ظرفیت های در اختیار خود برای رفع این مشکل برنامه ریزی کند.

ماموستا راستی بیکاری را منجر به انحراف جوانان و کشاندن آنان به سوی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد دانست و گفت: مسئولان با اتخاذ تدابیر لازم باید از منحرف شدن جوانان جلوگیری کنند که ایجاد فرصت های شغلی در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

هدایت های مقام معظم رهبری یکی از دلایل اصلی موفقیت در مذاکرات بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های امروز نماز جمعه سنندج بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم نظام اسلامی بحث مذاکرات هسته ای بود که با ایستادگی و مقاومت خوب مردم در صحنه به موفقیت رسید.

امام جمعه موقت سنندج از رهنمودها و هدایت های رهبر معظم انقلاب نیز در این ارتباط قدردانی کرد و گفت: هدایت های مقام معظم رهبری یکی از دلایل اصلی دستیابی به این موفقیت بود.

وی با بیان اینکه تیم هسته ای در تلاشی ۲۴ ماهه توانست موضوع هسته ای کشورمان را به نتیجه برساند، افزود: به نتیجه رسیدن این موضوع پیروزی بزرگی برای ملت ایران بود و حقانیت این ملت را به اثبات رساند.

ماموستا راستی به نتیجه رسیدن این موضوع را نشان از اقتدار و توان جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: در این موضوع که تمام دنیا یک طرف و کشورمان در یک طرف بود، قدرت و توان و اقتدار ملت ایران به دنیا ثابت شد و امروز ایران اسلامی به الگویی برای سایر کشورهای جهان تبدیل شده است.

اطلاعت و بندگی خداوند متعال تنها مربوط به یک ماه خاص نیست

وی به اهمیت ترویج آموزه های دینی و اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: طاعت و عبادت خداوند متعال تنها مربوط به یک ماه از سال نیست و همه ما باید در تمامی روزهای سال آموزه های دینی را در زندگی خود سرلوحه قرار دهیم.

ماموستا راستی به برکات بی پایان روزه داری در ماه شوال اشاره کرد و گفت: روزه داری و شب زنده داری در ماه شوال نیز دارای پاداش و اجرا بالایی است و مردم باید نسبت به این مهم نیز توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به دستورات دین مبین اسلام در جامعه عنوان کرد: زمانی که ما به خوبی دستورات دینی را اجرایی کنیم، جامعه به سمت و سوی سعادت و خوشبختی هدایت می شود و به همین دلیل نیز لازم است که در جامعه اسلامی به تمامی دستورات دینی توجه ویژه صورت گیرد.

 

کد خبر 2864978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha