۴ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۰

مهر گزارش می دهد؛

۳۱۰ کشاورز گوجه کار هشت بندی چشم انتظار پرداخت مطالبات

۳۱۰ کشاورز گوجه کار هشت بندی چشم انتظار پرداخت مطالبات

میناب - با گذشت بیش از چهارماه از زمان خرید تضمینی محصولات گوجه کاران در هشت بندی، هنوز مطالبات این ۳۱۰ کشاورز از سوی تعاون روستایی پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با به وجود آمدن بحران خرید محصول گوجه فرنگی گوجه کاران در هشت بندی در بهمن ماه سال گذشته و پیگیری رسانه  ها به ویژه خبرگزاری مهر و رسانه ملی، مسئولان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی در هشتبندی، دولت در اسفندماه از طریق سازمان تعاون روستایی به خرید تضمینی محصول بر زمین مانده گوجه کاران به نرخ تضمینی  هر کیلو ۳۰۰ تومان اقدام کرد و گوجه های خریداری شده به کارخانجات استان های اصفهان و فارس ارسال شد.

با گذشت بیش از ۴ ماه  از زمان اتمام خرید تضمینی گوجه فرنگی کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان در مناطقی چون هشت بندی هنوز مطالبات گوجه کاران  پرداخت نشده است که این امر به دغدغه ای بین کشاورزان تبدیل شده و آنها در انتظار هستند که تا مطالبات آنها پرداخت شود.

میثم کریمی از کشاورزان گوجه کار هشت بندی در گفتگو با مهر گفت :قریب به یک میلیارد ریال از سازمان تعاون روستایی در فروش محصول گوجه فرنگی مطالبات داریم که تاکنون ریالی به ما پرداخت نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: این مبلغ طلب بخشی از آن سهم کارفرما و بخشی از آن سهم کارگران و برزگران است که باید بلافاصله بعد از پایان فصل کشاورزی به آنها پرداخت می نمودیم که متاسفانه به دلیل عدم پرداخت مطالبات مان از سوی تعاون روستایی در پرداخت مطالبات  کارگران و برزگرانمان با مشکل روبرو شده ایم و کارگران و برزگران به صورت جدی پیگیر مطالبات خود از ما هستند و به دلیل اینکه دست ما خالی است نمی توانیم مطلباتشان را پرداخت کنیم.

صف های طولانی خودروهای حامل گوجه فرنگی در شهرستان هشت بندی

حمید نیک بختی از دیگر کشاورزان هشتبندی در گفتگو با مهر بیان کرد: بسیاری از کشاورزان نهاده های کشاورزی خود نظیر ، بذر، سم و  کود را در افصل کشت به صورت نسیه از مراکز فروش این نهاده ها دریافت می کنند به امید آنکه بعد از فروش محصول هزینه نهاده های قرض گرفته را  پرداخت کنند که متاسفانه امسال به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی تعاون روستایی به مرکز فروش نهاده های کشاورزی نیز بد قول شده ایم.

مصطفی بهرامی از دیگر کشاورزان هشت بندی در گفتگو با مهر گفت: ما کشاورزان برای فراهم ساختن مقدمات کشت سال جدید  به این مطالبات برای پرداخت هزینه های آماده سازی زمین برای کشت ، تامین کود های حیوانی و شیمیایی، تولید نشاء به شدت نیازمند هستیم  و فصل جدید کشاورزی در اوایل شهریور ماه آغاز خواهد شد که درصورت عدم پرداخت مطالبات گوجه کاران  بسیاری از کشاورزان برای کشت سال جدید با مشکل روبرو خواهند شد که نیاز است مسئولان استان به ویژه مسئولان استانداری ، مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی برای پرداخت مطالبات گوجه کاران تدبیری اساسی بی اندیشند و برای پرداخت مطالبات این قشر زحمکش به صورت ویژه این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

حسن رئوفی مسئول تعاون روستایی هشت بندی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: تعاون روستایی هشتبندی در سال گذشته در مجموع بیش از ۶۸۰۰ تن محصول گوجه کاران  را به نرخ تضمینی از ۳۱۰ بهره بردار کشاورزی  خریداری و به کارخانجات  استان اصفهان و فارس ارسال کرد.

وی در خصوص میزان مطالبات کشاورزان گفت میزان مطالبات کشاورزان بیش از ۲ میلیارد تومان می باشد که تاکنون به کشاورزان پرداخت نشده است.

علی رئوفی قائم مقام رئیس صنف کشاورزان استان هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبان گوجه کاران استان و به ویژه منطقه هشت بندی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: هزینه حمل محصول گوجه فرنگی کشاورزان به کارخانه جات استان های اصفهان و فارس توسط سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی پرداخت شده است و مطالبات کشاورزان نیز  که باید بعد از فرآوری گوجه فرنگی های ارسالی به کارخانجات استان های اصفهان و فارس به سازمان  جهاد کشاورزی استان هرمزگان و تعاون روستایی پرداخت شود، صورت نگرفته  و این سازمان نیز تاکنون موفق به پرداخت مطالبات کشاورزان نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای پیگیری این موضوع اخیراً با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان جلسه داشته اند که ریاست  سازمان جهاد بیان کرد نهایتاً در نیمه دوم مردادماه مطالبات گوجه کاران استان پرداخت خواهد شد.

ناصر حیدری پوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در جلسه ای که با کشاورزان در هشت بندی در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه ۹۴ داشت از پرداخت مطالبات گوجه کاران ظرف ۱۰ روز خبر داد ولی از آن زمان تاکنون خبری از پرداخت مطالبات کشاورزان نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2866639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha