۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۶

عصر امروز صورت گرفت:

رونمايی نخستین سيستم پايش ابری كشور در همدان

رونمايی نخستین سيستم پايش ابری كشور در همدان

همدان- نخستین سيستم پايش ابری كشور با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در همدان رونمايی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی که روز گذشته در چند شهرستان استان حضور یافته بود، امروز نیز برنامه‌های فشرده ای را در دومین روز سفر خود به همدان تجربه کرد و در آخرین برنامه خود عصر یکشنبه سیستم پایش ابری را برای نخستین بار در کشور در همدان و در مرکز انتقال داده استان رونمایی کرد.

وی در این مراسم با اعلام حمایت خود از ایجاد چنین سیستم‌هایی، بیان داشت: باید با توسعه سرویس‌های فنآوری در کشور برای فارغ التحصیلان که استعدادهای خوبی دارند زمینه اشتغال و فعالیت را فراهم کنیم.

وی با در خواست دقت بیشتر در راه اندازی سیستم پایش ابری در کشور، اذعان داشت: شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور وقتی ۱۰۰ هزار مراجعه کننده دارند با مشکلی مواجه نمی‌شوند اما وقتی مراجعه کنندگان از مرز یک میلیون می‌گذرد با اختلال مواجه می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با تاکید براینکه باید طراحی این سیستم ابری به گونه ای باشد که با حجم تبادل بالای اطلاعات با تداخل مواجه نشود، بیان داشت: از همه استعدادهای کشور حمایت می‌کنیم و برای این مجموعه نهاد دولتی و غیر دولتی فرقی ندارند و هر فردی که برای مردم کاری انجام دهتد از او استقبال می‌کنیم.

واعظی تاکید کرد: اگر بخش دولتی نیز درست به وظایفش عمل نکند مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

معاون سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز با اشاره به مزایای راه اندازی سیستم پایش ابری در کشور اذعان داشت: این پروژه در مجموع با همکاری چند دانشگاه و چند شرکت خصوصی انجام شده است.

علی اصغر انصاری اذعان داشت: در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید محتوای فضای مجازی در کشور پنج برابر و ترافیک نیز دو برابر شود که این بستر می‌تواند به کمک ایجاد زیر ساخت‌های دولت الکترونیک بیاید.

رئیس شرکت پست استان همدان نیز در این مراسم گفت: در حالی که در دوسال گذشته بدهی این شرکت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود اکنون همه بدهی‌ها پرداخت شده است.

حميد بهنامی ادامه داد: ۱۴۷ نفر از کارکنانی را از رده فعالیت خارج کردیم چرا که حضور آنان توجیه اقتصادی نداشت.

وی با اشاره به اینکه همه سرویس‌های نوین در شرکت پست استان همدان راه اندازی شده است، بیان داشت: هفت باجه پست بانک در شهرستان‌ها راه اندازی شده است و تعامل و همیاری با ناجا برای ارسال سوء پیشینه به متقاضیان و همچنین خدمات بهداری این نهاد اکنون از طریق پست انجام می شود.

وی اذعان داشت: با راه اندازی پست لجستیک امکان ارسال صنایع دستی استان به نقاط مختلف فراهم شده است.

گفتنی است سیستم پایش ابری به صورت آزمایشی هم اکنون در کشور راه اندازی شده و با راه اندازی رسمی متقاضیان استفاده از این‌هاست برای پایگاهای اینترنتی خود می‌توانند به صورت فراگیر از امکانات آن بهره ببرند.

کد خبر 2866910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha