۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۵۷

حجت الاسلام سروستانی خبر داد:

طرح قرآنی ۱۴۴۹ در استان بوشهر اجرا می شود

طرح قرآنی ۱۴۴۹ در استان بوشهر اجرا می شود

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: طرح قرآنی ۱۴۴۹ در سه شهرستان بوشهر، دیر و دشتی از طریق شبکه قرآن اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: طرح ملی قرآنی ۱۴۴۹ با محوریت حفظ سوره مبارکه یاسین و به یمن هزار و چهارصد و چهل و نهمین سال نزول قرآن کریم در این استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در شهرستانهای بوشهر، دشتی و دیر اجرا می شود که توسط گروه  تلویزیونی ۱۴۴۹ از شبکه قرآن با حضور سید اقبال واحدی، اقدام به پخش آن خواهد شد.

سروستانی اضافه کرد: این طرح با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان درروزهای ۴مرداد در حسینیه عاشقان ثارالله، ۵ مرداد  در مصلای جمعه خورموج و ۶ مرداد ۹۴ در مصلای جمعه دیر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره باینکه  این طرح با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود ، تصریح کرد: در حال حاضر باهمت و مشارکت مؤسسات و خانه‌های قرآنی تعداد ۲۸۰۰ نفر در قالب ۱۴۰ کلاس آموزشی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام سروستانی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۱ طرح قرآنی ۱۴۴۶ با محوریت نهضت حفظ قرآن کریم و با موضوع جزء ۳۰ کتاب الهی برگزار شد، بیان کرد: اجرای طرح ۱۴۴۷ در سال ۱۳۹۲ حفظ جزء قرآن کریم و آشنایی مخاطبان با روخوانی، روان‌خوانی، صحت نسبی تلفظ حروف در حد قرائت نماز و مفاهیم بلند این سوره‌ها در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم بود.

وی گفت: این برنامه با حضور اساتید، قاریان، حافظان و پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان و اعضای موسسات و مراکز قرآنی برگزار می‌شود و مصاحبه با موسسه محوری، خانواده قرآنی و اجرای گروه تواشیح از برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.​

کد خبر 2867831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha