۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۳۸

معاون اداره کل ارشاد مازندران:

هفته فرهنگی در رامسر برگزار می شود

هفته فرهنگی در رامسر برگزار می شود

رامسر - معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: امسال نیز هفته فرهنگی با هدف معرفی آداب و رسوم در شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قسمی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته فرهنگ به مناسبت هفته فرهنگی گفت: در رامسر قصه ها و غصه های زیادی وجود دارد و همه ما باید دست در دست هم دهیم تا به برنامه هدفمندی دست یابیم.

 قاسمی اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید در بحث فرهنگ و هنر کاملا شفاف است و این است که ما نباید در حوزه فرهنگ و هنر به صورت آمرانه پیش رویم،  سیاست وزارت ارشاد در بحث فرهنگ و هنر برون سپاری امور و فعالیت ها به تشکل ها و نهادهای مدنی است.

وی با ابراز تاسف از انحلال انجمن ها در دولت قبل گفت: تمام تلاشمان این است که انجمن ها را احیا کرده و امور فرهنگی را به آنها بسپاریم.

معاون مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ادامه افزود: انجمن ها یک شخصیت حقوقی دارند و ارشاد نباید به جای امور نظارتی و بستر سازی خودشان مجری قانون باشند.

انجمن های فرهنگی تاسیس می شوند

حجت الاسلام قاسمی افزود: متاسفانه در مقطعی ارشاد به هنرمندان اعتماد نداشت ولی دولت تدبیر و امید تلاش می کند این مورد اصلاح شود و ظرف دو هفته آینده انجمن های فرهنگی را در رامسر تاسیس خواهم کرد و پیگیر مجتمع فرهنگی رامسر نیز خواهم بود.

وی ادامه داد: در جامعه ای که غبار مظلومیت بر روی فرهنگ و هنر وجود دارد و هنرمند مظلوم است باید تلاش کنیم قدر صاحب اثر، فرهنگ، اندیشه و هنر دانسته شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر گفت: متاسفانه در کشور هم غم و ناراحتی وجود دارد و هم برخی تلاش می کنند آن را به وجود آوریم و ادامه یابد ولی باید بدانیم دین ما دین شادی و سرور است.

وی گفت: شادی با سخره گرفتن و ابتذال تفاوت دارد و نباید به بهانه شاد کردن مردم از هر وسیله ای استفاده کنیم زیرا مردم به شدت با این موضوع مخالف هستند و ابتذال را بر نمی تابند.

وی گفت: هفته فرهنگی یک فرصت برای اصحاب فرهنگ و هنر رامسر است زیرا هنرمندان بومی می توانند در این هفته استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

قاسمی ادامه داد: اگر در هفته فرهنگی رامسر ما به مردم خوراک فرهنگی غیر رامسری بدهیم ما به این موضوع راغب نیستیم و از شهرستان هایی که تداخل فرهنگی نیز دارند می توانیم استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در هفته فرهنگی رامسر باید آداب و رسوم خودمان و گذشته هایمان را به مسافران بشناسانیم و باعث شادی مردم شود.

کد خبر 2867949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha