۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

حساسیت‌های دینی مراجع تقلید همواره باید مورد توجه باشد

حساسیت‌های دینی مراجع تقلید همواره باید مورد توجه باشد

قم - مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: حساسیت‌های دینی مراجع تقلید همواره باید مورد توجه باشد و نباید اجازه داد به دغدغه‌های بزرگان دین و مراجع بی‌توجهی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نجفی قدسی شامگاه یکشنبه در مراسم تکریم و تجمیع گزارش سفر مفسران قرآن کریم به استان‌ها در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، در سخنانی به موضوع اکران فیلم رستاخیز اشاره کرد و اظهار داشت: مراجع تقلید از دو سال گذشته نسبت به این فیلم واکنش نشان دادند و قرار شد تا اصلاحاتی در زمان اکران این فیلم صورت گیرد که این اتفاق به‌طور کامل رخ نداد.

وی بیان داشت: قرار شد تا دست‌اندرکاران این فیلم تصویر و چهره حضرت عباس(ع) را نشان ندهند اما ظاهراً تصمیم آنان بر نشان دادن چهره قمر بنی‌هاشم(ع) جدی است و بر این امر مصمم هستند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌اکنون جلوی اکران این فیلم را گرفته است تا نظر مراجع در این زمینه تأمین شود.

وی با بیان اینکه مراجع حافظ حریم اسلام هستند، ادامه داد: ما نمی‌توانیم به عنوان کسانی که پیرو مراجع تقلید هستند ببینیم نسبت به دغدغه‌های این بزرگواران در امور دینی بی‌توجهی می‌شود.

نجفی قدسی افزود: حساسیت‌های دینی و منویات مراجع معظم تقلید همواره می‌بایست مورد توجه باشد و ما نیز باید نسبت به مسائل دینی حساسیت داشته باشیم و نگذاریم به دغدغه‌های بزرگان دین و مراجع بی‌توجهی صورت گیرد.

بررسی آیات تبیینی و تشریعی قرآن کریم از اصلی‌ترین رسالت‌ حوزه‌های علمیه است

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه بررسی آیات تبیینی و تشریعی قرآن کریم است که این کار در حال انجام است.

حجت‌الاسلام علی رحمانی سبزواری، گفت: آیات تبیینی قرآن مخصوص عموم جامعه بوده که روحانیون و طلاب می‌توانند از این آیات در تبلیغ استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اعزام اساتید تفسیر قرآن کریم به استان‌های کشور اقدامی بسیار مهم و ارزشمند بود افزود: این برنامه نتایج مثبتی در پی دارد و مردم با شنیدن و پی بردن به تفسیر آیات تبیینی با موضوعات مختلفی از جمله نظام آفرینش، موضوعات اخلاقی، نظام زندگی و مسائل گوناگون اجتماعی دیگر آشنا می‌شوند که این امر جامعه را به سوی رشد و تعالی می‌کشاند.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همه ما بر سر سفره قرآن کریم حضور داریم و آیات تشریعی قرآن کریم نیز برای حوزه‌های علمیه و طلاب و آیات تبیینی نیز برای عموم جامعه مفید است.

اعزام مفسران قران کریم به استان‌ها نیاز جامعه است

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم در سخنانی با تقدیر از اعزام مفسران قرآن کریم به استان‌های کشور اظهار داشت: این‌گونه اعزام‌ها مورد نیاز جامعه بوده است و امیدواریم برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم در سال آینده نیز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام سید هاشم بطحایی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در شهر تبریز در ماه مبارک رمضان افزود: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و بررسی شبهات و ارائه پاسخ‌های مناسب یکی از برنامه‌هایی بوده که در کنار جلسات تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شد.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بانوان مبلغه شهر تبریز در ماه مبارک رمضان نیز از جمله دیگر برنامه‌های اجرا شده بوده که این کارگاه‌ها در بالا رفتن سطح دانش و معرفت بانوان مبلغه نیز بسیار تأثیرگذار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان عنوان کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان مورد استقبال خوب مردم تبریز واقع شد و جامعه نیازمند این جلسات است که برای سال‌های بعدی باید با برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

کد خبر 2868140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha