۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

پیوند مردم ایران با رهبری ناگسستنی است

پیوند مردم ایران با رهبری ناگسستنی است

تبریز- رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیوند مردم ایران با رهبری ناگسستنی است و ارتباط قلبی بین این دو سبب ایجاد پیوندی عجیب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی دوشنبه در اولین همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی اظهار داشت: خاطره سفر رهبری به این استان هنوز هم در ذهن من باقی مانده است که در این سفر استقبال تمامی اقشار از بزرگ و کوچک مسیر را انباشته از جمعیت کرده بود به گونه ای که ماشین حامل حضرت آقا قادر نبود راه را بشکافد و راحت بتواند این مسیر را طی کند که در نهایت مجبور شدند از راه فرعی برای رساندن حضرت آقا استفاده کنند.

وی ادامه داد: شعار یکپارچه مردم در آن زمان نشان از علاقمندی مردم نسبت به رهبرشان داشت که این عشق و علاقه و ارتباط صمیمانه از هر دو طرف است و این ارتباط قلبی همچون نخ تسبیح این پیوند را مستدام کرده که البته با گذشت زمان این علاقه روز به روز بیشتر شده و دامنه و شعاع آن افزایش می یابد.

آیت الله گلپایگانی افزود: شعاع این علاقه فراسوی مرزها و در قلب دشمن نیز رفته است که اخباری که داریم نشان از علاقمندی مردم در همه جا و نه تنها مسلمانان بلکه تمامی مردم عالم به ایشان است.

خاطراتی از عشق جهانیان با رهبر انقلاب

وی در ادامه با اشاره ای به خاطراتی از سفر خود به کشورهای مختلف و عشق مردم جهان به وجود رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در سراسر جهان عاشقانی دارند که نمونه آن را در سفر به سن پترزبورگ به خوبی مشاهده کردم به گونه ای که در خودرویی که سوار آن شده بودم عکس رهبر انقلاب را در آینه ماشین مشاهده کردم که برای خود من نیز بسیار تعجب آور بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: از مترجم خواستم تا در مورد عکس رهبر انقلاب سوال هایی از راننده بپرسد که وی در پاسخ گفته بود که دو آرزو دارد یکی اینکه به پابوس امام رضا (ع)  و دوم به دست بوسی مقام معظم رهبری برود.

وی با بیان اینکه خاطرات این چنینی بسیار زیاد است، گفت: در سفر دیگر خود به آفریقای جنوبی رفته بودم که در آن پیرمردی برای دیدن من اصرار می کرد که در مواجهه با من، خود را همرزم و هم زندانی نلسون ماندلا معرفی کرد و از من خواست سلام گرم وی را رهبری رسانده و به ایشان بگویم که هر اوامری که داشتند حاضر به اطاعت از ایشان هستیم.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: این عشق و علاقه مردم دنیا سبب ایجاد پیوند نزدیک میان ایشان و مردم دنیا شده و بدین وسیله دشمنان جرات نزدیک شدن به ایشان را به خود راه نمی دهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه این همایش به دو جهت برگزار می شود، گفت: اولین هدف آن گرامیداشت سفر رهبری به استان است که امری فرخنده بوده و باید آیندگان را با گذشته های سرزمین ایران آشنا کرد و در هدف دوم نیز سعی در تجلیل از مقام نماینده ولی فقیه، آیت الله شبستری دارد.

وی ادامه داد: سال های سال ایشان را می شناسم و ارادت کاملی نسبت به این فقیه بزرگ دارم که از ایشان جز وقف نمودن خویش در راه اسلام چیز دیگری ندیدیم.

محمدی گلپایگانی افزود: در زمان رحلت آیت الله ملکوتی نگران بودیم که پس از ایشان چه کسی به عنوان امام جمعه تبریز مشغول به فعالیت خواهد شد که خوشبختانه آیت الله شبستری بهترین فرد برای جایگزینی این روحانی بزرگ بودند.

در زمان زنده بودن علما باید قدردان آن ها باشیم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به مساله حجاب معاصر اشاره کرد و گفت: باید قدر علمای اسلام را تا قبل از زمان مرگ یا شهادت آن ها بدانیم که در این زمینه هم اکنون خود من اعتراف می کنم که به خوبی شخصیت امام راحل را نشناخته ام.

وی در خصوص شخصیت امام راحل گفت: برانداختن خاندان شاهنشاهی کار آسانی نبود به خصوص زمانی که ابرقدرت های جهان و نیروهای مسلح از رژیم منحوس حمایت می کردند و ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند.

محمدی گلپایگانی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه چشم و چراغ یک ملت است، گفت: دانشگاه چشم و چراغ یک ملت است   و دانشگاه و حوزه نیز در کنار یکدیگر دو گام برای پرواز محسوب می شوند.

وی ادامه داد: نسل ما امام را دیده و سخنان ایشان را شنیده اند و هم اکنون باید برای نسل بعدی که وجود ایشان را درک نکرده اند و حلقه مفقوده ای در این میان ایجاد شده است، اقدام به انجام کارهای فرهنگی غنی بکنیم.

مسئولان باید عهده دار تربیت نسل جدید کشور باشند 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری  ادامه داد: مسئولان باید عهده دار تربیت نسل جدید کشور باشند که در این میان دانشگاهیان باید دانش آموزان و دانشجویان کشور را به مدارج بالای علمی برسانند و از سوی دیگر حوزوی ها که منبری برای سخنرانی دارند نسبت به تبیین شخصیت امام اقدام کرده و از دیگر مسائل روز دنیا غافل نمانند.

محمدی گلپایگانی افزود: باید به خوبی به مردم گفته شود که بمب های اسرائیلی ها چه بر سر فلسطین می اورد، حکومت فاسد عربستان چه ظلم هایی که نمی کند و از سویی باید توسط همین سخنرانان و روحانیون کشور تعداد مسلمانان کشته شده در سراسر جهان به مردم ایرانی یادآوری شود به خصوص در این زمینه تبیین ظلم های داعشی ها بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: سکوت امروز به هیچ وجه جایز نیست و همانطور که رهبر انقلاب فریاد برائت از دشمنان اسلام را برمی آورند، مردم و دانشگاهیان ما نیز باید این فریاد را سر بدهند.

دشمنان تسلیم ایران را در خواب ببینند

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه بارها از سوی دشمنان تهدید به حمله نظامی شده ایم، گفت: حضرت آقا نیز بارها تاکید کرده اند که ما طالب جنگ نیستیم اما اگر حمله ای علیه کشور صورت گیرد کسی که شرمنده می شود به طور یقین آمریکا است.

وی افزود: دشمنان می خواهند ایران تسلیم شود در حالی که باید این را در خواب ببینند زیرا با وجود رهبری مدبر و مردمی آگاه و هشیار این امر به وقوع نمی پیوندد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری  همچنین در این سخنرانی سلام گرم رهبر معظم انقلاب را به مردم آذربایجان رسانید.

وی در پایان همچنین با اظهار تاسف خود از اینکه زبان ترکی نمی داند، گفت: کلمه ساغولاسوز را از خود حضرت آقا یاد گرفته ام و هم اکنون به همه شما مردم آذربایجان، ساغلاسوز می گویم.

 

کد خبر 2868530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha