۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷

نژادی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانواردر کشور وجود دارد

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانواردر کشور وجود دارد

رفسنجان - معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری یکی از مسائل جدی در کشور را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اطهره نژادی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار و ۱۹ میلیون زن خانه دار در کشور وجود دارد و هر لحظه امکان اینکه این زن خانه دار به زن سرپرست تبدیل شود وجود دارد؛ لذا نباید صبر کنیم به شمار زنان سرپرست خانوار افزوده شود و بعد برنامه‌ریزی کنیم، بلکه برنامه‌ریزی باید درست و پیشگیرانه باشد.

وی بیان داشت: در حوزه مسائل اجتماعی زنان آسیب‌پذیر هستند، خانواده‌های زندانیان و معدومین در معرض بیشتر این آسیب‌ها قرار دارند.

نژادی با اشاره به لزوم توجه به مسئله تحکیم بنیان خانواده، عنوان کرد: در سال گذشته  بر اساس آمار رسمی کشور و نیروی انتظامی به شناسایی زنان سرپرستار خانواده پرداختیم و وضعیت ها را مورد بررسی قرار دادیم که باید عنوان کنم اگر مسئولان دلسوزانه فکری نکنند ممکن است جایگزین ها و بسترهای آسیب های اجتماعی برای این افراد ایجاد شود.

این مسئول با بیان این مطلب که دولت و بخش خصوصی باید برای به کارگیری زنان و دخترانی که فارغ التحصیل دانشگاه می شوند فکری کنند، یادآور شد: جامعه تغییرات جدی پیدا کرده است و باید فرزندان خود را ترغیب کنیم که در دانشگاههای شهرستان خود بر اساس نیازها و پتانسیل های همان شهرستان مشغول به تحصیل شوند.

وی ابراز داشت: در حوزه معاونت ریاست جمهوری اطلسی از وضعیت زنان و دختران هر استان تهیه کردیم اما به هر حال جامعه رو به تغییرات پیش می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه معاونت ریاست جمهوری دو راهبرد تحکیم بنیان خانواده و مشارکت اقتصادی زنان مدنظر است چرا که اگر بنیان خانواده محکم نباشد هزینه آسیب‌هایی که بعدا خواهیم پرداخت زیاد خواهد بود.

نژادی ادامه داد: زن در تاریخ اسلام و جامعه ایرانی از منزلت و جایگاه خاصی برخوردار بوده و هست و نقش مادری با نقش همسری متفاوت است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر زن در بیرون از خانه به اشتغال بپردازد چه بسا اگر از سوی مسئولین حمایت نشود نقش های متفاوت خود را نمی تواند به خوبی ایفا کند و تبدیل به یک معضل می شوند که هم به خود و هم به خانواده ها و اجتماع آسیب می رسانند.

نژادی با پررنگ دانستن نقش خیرین و سابقه طولانی آنها به عنوان سرمایه های اجتماعی در شهرستان رفسنجان، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهر که به قم ثانی معروف است، می توان از این سرمایه اجتماعی کمک گرفت.

کد خبر 2868676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha