۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خبر داد:

رشد قارچ‌گونه اماکن غیرمجاز اسکان مسافر در قم

رشد قارچ‌گونه اماکن غیرمجاز اسکان مسافر در قم

قم - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از معرفی ۵۰ واحد اسکان غیرمجاز مسافر خبر داد و گفت: این مکان‌ها به صورت قارچ گونه در قم در حال رشد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، سید مهدی اشکوری با اشاره به اینکه مکان‌های اسکان غیرمجاز مسافر در استان به صورت قارچ گونه در حال رشد است گفت: با بررسی و پیگیری کارشناسان این اداره کل و گزارش‌های مردمی توانسته‌ایم ۵۰ مکان اسکان غیر مجاز را شناسایی و جهت پلمپ به اداره کل اماکن نیروی انتظامی گزارش کنیم.

اشکوری افزود: طی بازدید کارشناسان، این واحدهای غیرمجاز بدون پروانه بهره برداری مشغول به فعالیت هستند که استانداردهای لازم خدماتی و بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اماکن اقامتی مسافران باید زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ساماندهی شود، گفت: این اداره کل با هدف تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت توسعه استان در ارائه خدمات اقامتی، گردشگری و رفاهی به زائران فعالیت می‌کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: این معاونت در حمایت از بخش خصوصی در صورت مشاهده اماکن غیرمجاز اقدام به پلمپ این اماکن خواهد کرد تا مسافران در استان قم ضمن دریافت خدمات اقامتی و رفاهی در امنیت و آسایش باشند.

وی با بیان اینکه در استان قم بیش از ۴۰۰ مکان تأسیسات گردشگری از مسافران پذیرایی می‌کند، گفت: از این تعداد ۵۱ واحد هتل و هتل آپارتمان، ۵۴ واحد مهمانپذیر، ۹۰ واحد مجتمع گردشگری بین راهی، ۱۴۰ خانه مسافر و سایر واحدهای پذیرایی فعال هستند.

اشکوری افزود: این اماکن توسط سه تیم از جمله تیم اقامتی، مجتمع گردشگری و آژانس این اداره کل به صورت هفتگی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: شهروندان و زائران در صورت مشاهده واحدهای اسکان غیرمجاز مسافر و ارایه انتقاد و پیشنهاد و گزارش در خصوص تأسیسات گردشگری می‌توانند با شماره ۲۷-۷۶۰۳۴۲۶ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تماس حاصل کنند.

کد خبر 2869271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha