۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

رئیس اداره جهاد کشاورزی سراب:

سراب رتبه های اول و دوم تولید شیر و عسل آذربایجان شرقی را دارد

سراب رتبه های اول و دوم تولید شیر و عسل آذربایجان شرقی را دارد

سراب - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراب گفت: این شهرستان در تولید شیر رتبه نخست و در تولید عسل رتبه دوم آذربایجان شرقی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فرقانی سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه سراب در زمینه تولید محصولات لبنی و دامی توانمندی های بسیار بالایی دارد بطوریکه در تولید شیر رتبه نخست استانی را دارد و سالانه ۱۳۲ هزارتن شیر در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

وی با بیان اینکه این رقم تولید شیر در یک میلیون واحد دامی شهرستان انجام می شود، خاطر نشان شد: در حال حاضر دست کم چهار کارخانه لبنی در سراب فعالیت می کنند و گاو نژاد سرابی از نژادهای ممتاز و منحصر به فرد در کشور است .

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی سراب در زمینه تولید عسل شهرستان نیز ابراز داشت: سراب در تولید این محصول در واحد کلونی رتبه اول آذربایجان شرقی را در اختیار دارد و متوسط برداشت از هر کندوی این شهرستان معادل ۳۸ کیلو گرم است.

وی در خصوص حجم فعالیت ها و تولیدات عرصه کندوداری سراب نیز گفت: در حال حاضر ۶۱ هزار کندوی عسل در منطقه وجود دارد و سراب در مجموع با تولید دو هزار تن عسل در سال رتبه دوم استانی را در آذربایجان شرقی دارد.

فرقانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برای برگزاری جشنواره عسل و لبنیات در شهرستان سراب خاطر نشان شد: نخستین دوره این  جشنواره با هدف معرفی توامندی های حوزه تولید شیر و عسل در شهرستان سراب و بکارگیری ظرفیت های موجود در حوزه تولید لبنیات برای توسعه منطقه برگزار می شود.

کد خبر 2869281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha