۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۵

مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی خبر داد:

توسعه تشکل‌های صنفی رویکرد اداره‌کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی

توسعه تشکل‌های صنفی رویکرد اداره‌کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی

سمنان - مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد این اداره‌کل در دولت یازدهم تعامل و همراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور نظری عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اظهار داشت: سازمان کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با رویکرد عدم دخالت در امور تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند با این حال همچنان برخی به غلط وظایف نظارتی این وزارتخانه را دخالت در امور صنفی تعبیر می‌کنند.

وی افزود: در مجموع نگاه دولت یازدهم به تشکل‌ها رویکرد جدیدی است که همسو با این رویکرد تشکل‌ها نیز باید جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند و در همین راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی در استان‌ها به جهت ارتقا و توسعه تشکل‌ها استقبال خواهد کرد.

تدوین آئین نامه طرح توانمندسازی تشکلهای کارگری و کارفرمایی

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از تدوین آئین نامه طرح توانمندسازی تشکلهای کارگری و کارفرمایی در این وزارتخانه خبر داد و افزود: این طرح تدوین شده است و در صورت تصویب در هیئت دولت، جایگاه اصلی تشکل های کارگری و کارفرمایی در مراکز تصمیم گیری مشخص و حضور آنها در این مراکز تقویت می شود.

نظری بیان کرد: مطابق برنامه های پیشنهادی، به کشورهای جهان توصیه شده است سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور بانوان در نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی کشور ناچیز است، برنامه در دستور است تا حضور بانوان در این تشکل ها افزایش داده شود.

دولت درصدد واگذاری فعالیتها به خود مردم است

مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت درصدد واگذاری فعالیتها به خود مردم است، گفت: این وزارتخانه به دنبال راهاندازی تشکلها به معنای واقعی و تقویت آنها است.

نظری با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت تشکلهای کارگری و کارفرمایی اطلاعرسانی لازم صورت نگرفته است، افزود: باید در این زمینه اطلاعرسانی مناسب انجام شود.

وی آموزش تشکل ها برای آشنایی آنها با قوانین صنف کارگری را ضروری دانست و افزود: سازمان تشکل های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است تا با بهره مندی از ظرفیت آموزشی موسسه های علمی و دانشگاهی، زمینه توسعه علمی و کیفی اعضای این تشکل های صنفی را در حوزه اشتغال و تصمیم گیری های کارآفرینی فراهم کند.

مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو تشکل های کارگری و کارآفرینی کشور هستند، گفت: مهمترین دغدغه در مورد این تشکلها، بیمه تشکل های انجمن های ساختمانی است و دولت نیز کمیته ای برای پیگیری این مورد تشکیل داده است.

در استان سمنان ۱۰۶ تشکل شامل ۷۴ تشکل کارگری و۳۲ تشکل کارفرمایی با هزار و ۵۰۰ عضو فعالیت می کند.

کد خبر 2870636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha