۹ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۳۷

مدیرکل تعاون کار، و رفاه اجتماعی استان همدان:

۱۶۲ واحد تولیدی در همدان آمادگی افزایش شیفت را دارند

۱۶۲ واحد تولیدی در همدان آمادگی افزایش شیفت را دارند

همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۱۶۲ واحد تولیدی آمادگی افزایش شیفت کاری را دارند، گفت: با این اقدام پنج هزار و ۷۷۷ نفر اشتغال جدید ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اقلامی شامگاه پنج شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه در چهار جلسه از ۳۶ واحد دارای بدهی معوقه برای حل مشکل دعوت شد که پنج واحد تمایل به همکاری نداشتند و وضعیت ۳۱ واحد نیز پیگیری و به بانک ها معرفی شدند، عنوان کرد: از هزار و ۳۸۵ واحد فعال موجود در استان همدان ۹۰۱ واحد بالای ظرفیت کار می کنند، ۸۵ واحد نیمه فعالند و ۱۲۸ واحد نیز درخواست افزایش شیفت داده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۱۲۸ واحد فعال وجود دارد که ۲۱ واحد برای افزایش شیفت اعلام آمادگی کرده است، ادامه داد: در مجموع از بین واحد ها ۹۱۲ واحد بالای ظرفیت اسمی کار می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۳۹ واحد از نظر ساختمان و تجهیزات نیمه تمام است، ادامه داد: تاکنون چهار جلسه برای بررسی وضعیت واحدهای تولیدی دارای معوقات بانکی برگزار شده که ۳۱ واحد اعلام آمادگی کرده و ۳۵ طرح به بانک سپه معرفی شده و از این میزان ۱۷ طرح مسدود و ۱۷ طرح به صندوق معرفی و یک طرح عقد قرار داد شد.

وی با اشاره به اینکه دو طرح بانک تجارت به صندوق توسعه ملی معرفی، یک طرح مسدود و یک طرح عقد قرار داد شد، بیان کرد:۱۶ طرح به بانک صادرات برای با مبلغ ۱۴ میلیارد تومان معرفی شد که از این میزان سه طرح عودت، سه طرح به بانک تهران ارسال و هیچ طرحی به صندوق توسعه ملی معرفی نشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه برای ۳۲ میلیاردتومان از واحد هایی که مسدودی گرفته اند عقد قرارداد شد، بیان کرد: ابتدای سال ۷۷ میلیارد تومان عقد قرارداد شد که این رقم اکنون ۱۰۹ میلیارد تومان است.

مسعود اقلامی با بیان اینکه طرح های معرفی شده به بانک ۸۶۶ میلیارد تومان بود و ۲۴۳ میلیارد تومان عودتی گرفته است، ادامه داد: ۲۱ طرح به بانک تجارت معرفی شد که از این طرح ها پنج طرح عودت داده و  ۱۱ طرح در استان بررسی شد.

وی با بیان اینکه به بانک رفاه ۹ طرح معرفی و چهار طرح عودت داده و دو طرح نیز در همدان در دست بررسی است، بیان کرد: طرح مشارکت مردم در واحدهای تولیدی مستقر در روستا از سوی فرمانداران پیگیری می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه درخصوص قانون بودجه به میزان بودجه های وزارتخانه های مختلف در بخش های مختلف اشاره کرد و عنوان کرد: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار کشور است که در ارتباط با بند «ب» قانون بودجه به دستگاه ها اختصاص پیدا کرده و دستگاه ها باید پیگیر باشند تا سهمیه استان را در این زمینه بگیرند.

کد خبر 2871173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha