۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰:۵۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

۵۰ مقاله بزرگان عرصه ادب در یادنامه «بهزاد کرمانشاهی» به چاپ رسید

۵۰ مقاله بزرگان عرصه ادب در یادنامه «بهزاد کرمانشاهی» به چاپ رسید

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از چاپ بیش از ۵۰ مقاله از بزرگان عرصه فرهنگ و ادب کشور در یادنامه مرحوم بهزاد کرمانشاهی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت استاد بهزاد کرمانشاهی که در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، این ادیب، هنرمند و چهره فرهیخته کرمانشاهی را به آفتاب درخشانی تشبیه کرد که نیاز به تمجید ندارد.

وی افزود: استاد بهزاد کرمانشاهی از شاعران تراز اول کشور و هم سنگ اساتیدی چون اخوان ثالت، فرخی سیستانی و شفیعی کدکنی بوده و همواره پر از احساس انسانی و عشق و شور بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تصریح کرد: جایگاه استاد بهزاد کرمانشاهی در حدی بود که امثال اخوان ثالث او را چون در قله و اوج شعر ایران می دید و مهرداد اوستا نیز او را فرشته ای در کسوت آدمی خوانده است.

رحیمی زنگنه باردیگر به ویژگی های استاد بهزاد اشاره ای کرد و او را فردی اخلاق مدار و دیندار دانست که شناخت واقعی از ذات هنر و برداشت صحیحی از جهان داشت.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این یادواره از دو سال گذشته تلاش شده است گفت: سعی ما برگزاری این مراسم به مناسبت و مصادف با روز ملی کرمانشاه بود تا یادآور قهرمانی های مردم غیور این دیار نیز در سال های دفاع مقدس باشد.

وی از چاپ بیش از ۵۰ مقاله از بین مقالات ارسالی از اساتید ادب و فرهنگ کشور در یادنامه بهزاد کرمانشاهی خبرداد.

کد خبر 2871191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha