۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹

انتقاد روحانی از تمرکز مناطق آزاد بر واردات کالا

انتقاد روحانی از  تمرکز مناطق آزاد بر واردات کالا

رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد در کشور باید به جای تمرکز بر واردات، به هدف اولیه تاسیس خود که توسعه صادرات بوده است، نزدیک تر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، با تاکید بر ضرورت ادامه روند اصلاحات ساختاری و مبارزه با رانت و مفاسد اداری در مناطق آزاد کشور، خواستار آن شد که مدیریت مناطق آزاد به سرعت شرایط لازم را برای استفاده از فرصت پساتحریم در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و گسترش تولید صادرات گرا فراهم کنند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد در کشور باید به جای تمرکز بر واردات، به هدف اولیه تاسیس خود که توسعه صادرات بوده است، نزدیک تر شوند و برای این کار باید بهترین خدمات تجاری لازم در حوزه خدمات بانک، بیمه و حمل و نقل در سطح استانداردهای بین المللی ارائه شود و زمینه های تولید ارزش افزوده با استفاده از فناوری های پیشرفته و با کمترین بروکراسی فراهم شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت مناطق آزاد کشور ارائه شذ و مسایل و مشکلات تجارت و ترانزیت و سیاست های تقویت زمینه های تخصصی هر یک از مناطق و تشویق سرمایه گذاری و تولید در آنها، مورد بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر 2871542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha