پاسخ وزیر به مشکلات اینترنت؛

دولت از سود خود در حوزه اینترنت گذشت/ تا آخرسال صبر کنید

دولت از سود خود در حوزه اینترنت گذشت/ تا آخرسال صبر کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مشترکان درباره سرعت و قیمت اینترنت در شبکه های اجتماعی اعلام شده است، گفت: تا پایان سال به استاندارد مطلوب می رسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب در پاسخ به وضعیت نابسامان اینترنت و قیمت و سرعت آن که از سوی کاربران مطرح شده است اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش سرعت و کیفیت اینترنت، پهنای باند است که متاسفانه در سالهای قبل به آن کمتر توجه شده بود و این درحالی است که برای بهره مندی از فناوری های جدید به پهنای باند کافی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه هدفگذاری ما در ابتدا گسترش و توسعه زیرساختها بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش پهنای باند یک کار زمانبر و بلند مدت است و نیاز به افزایش زیرساخت‎ها دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه طرح‎ها و پروژه های بلند مدت دیگری را نیز تعریف کرده ایم گفت: انشاالله تا پایان سال ۹۴ به استاندارد مطلوب مورد نظر در حوزه اینترنت خواهیم رسید. این نکته را هم باید متذکر شوم که این کار نیاز به هزینه و زمان دارد و امیدوارم هموطنان صبر و تحمل بیشتری برای به نتیجه رسیدن آن داشته باشند.

واعظی اضافه کرد: ما برای آنکه به مردم فشار نیاید از سود دولت در حوزه اینترنت گذشتیم و در حال حاضر نرخ اینترنت در دو سال گذشته تغییری نکرده است.

وی گفت: همچنین از شرکتها و اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات خواسته ایم تا با تعریف بسته ها و طرحهای تخفیفی، زمینه را برای معقول شدن قیمتها فراهم سازند؛ با این وجود با سراسری شدن نسل سوم و چهارم موبایل ،قیمت این بسته ها نیز تغییری نکرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد که بزودی شرایط اینترنت کشور از نظر سرعت و کیفیت تغییراتی کند.

به گزارش مهر، موضوع بی کیفیتی و گرانی قیمت اینترنت از جمله موضوعاتی است که زیر اغلب پستهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی که عضو است از سوی کاربران به آن اشاره شده است.

کد خبر 2872326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha