۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۸

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام خبر داد:

کمیته هایی برای فراهم کردن شرایط پذیرایی از زوار اربعین تشکیل شد

کمیته هایی برای فراهم کردن شرایط پذیرایی از زوار اربعین تشکیل شد

ایلام - معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام از تشکیل کمیته های دو گانه برای آماده شدن پذیرایی از زوار اربعین در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسین کلانتری در نشست ستاد اربعین استان که به بررسی زیرساخت های سوخت و حمل و نقل و اسکان زوار در ایام اربعین اختصاص داشت، اظهار کرد: اربعین کنگره عظیم شیعیان و سرچشمه اقتدار دولتهای مسلمان به ویژه ایران اسلامی است این مسئله مورد توجه جهان اسلام است و عظیم ترین اجتماع بشری فقط به اربعین سالروز سالار شهیدان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه زیر ساختهای استان برای ایام اربعین در حال آمادگی است، بیان داشت: کار تعریض جاده ایلام - مهران از سمت مهدی آباد، تقاطع صالح آباد، پل کنجانچم و استقرار سه جایگاه توزیع سوخت در دست اقدام و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسند.

وی بیان داشت: کنار گذر شرقی مراحل زیر ساخت آن آماده و در حال حاضر حدود ۶ کلیومتر آسفالت شده و به طور قطع تا یک ماه آینده تحویل خواهد شد، همچنین کنار گذر غربی که در حال انجام است، با توجه به صورتجلسه ارسالی از مرکز و بر اساس بند ۶-۲ صورتجلسه که به عهده سپاه پاسداران گذاشته شده و بعد از اتمام مراحل کار در مدت ۱۵ روز توسط وزارت راه و شهرسازی آسفالت و تحویل می شود.

کلانتری با تاکید بر همکاری راه و شهرسازی، سپاه پاسداران و سازمان همیاری شهرداریها در خصوص راه اندازی ترمینال و پایانه مسافری شهر مهران تصریح کرد: باید هرچه سریعتر عملیات اجرائی ایجاد پارکینگ ۱۰۰ هکتار ورودی مهران با همه نیازمندیهای پیش بینی شده آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات کمیته های دوگانه هر پانزده روز یکبار و از مهر ماه به بعد هر هفته یکبار برگزار می شود، گفت: اعضاء موظفند صورتجلسه را به ستاد اصلی در استان ارسال تا برنامه ریزی لازم جهت مدیریت کار انجام شود.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اسکان زوار در ایام اربعین تصریح کرد: در شهرستانهای چرداول، سیروان، ایلام، ایوان، مهران و دهلران جلسات کمیته اسکان برگزار شود و صورتجلسات آن به ستاد اصلی فرستاده شود تا در ایام اربعین از ظرفیت این مراکز جهت اسکان زوار استفاده بهینه شود.

وی گفت: با همکاری فرمانداران شهرستانهای یاد شده نقاط اسکان تعریف، کد گذاری و آمادگی لازم جهت ارائه خدمات مناسب و مطلوب فراهم شود.

وی  با بیان اینکه کمربندی شرقی شهر ایلام در مسیر عتبات عالیات از ترافیک بالایی برخوردار است گفت: به خاطر حجم بالای تردد زوارسیستم روشنایی کمربندی شرقی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی در کنار گذر و سطح شهر و نیز برپایی ایستگاههای صلواتی باید در دستور کار معاون عمرانی استانداری و شهرداری ایلام است.

کد خبر 2872701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha