۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۲

اقدامی که اعتبار لیونل مسی را زیر سوال برده است

اقدامی که اعتبار لیونل مسی را زیر سوال برده است

بنیاد حقوق بشر می‌گوید مسی با نشان دادن حمایت از رژیم علی بونگو اعتبار بنیاد خیریه خودش را هم تضعیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ لیونل مسی از سوی بنیاد حقوق بشر برای همراهی با ستمگران در دیدار اخیرش از گابن محکوم شد.

درحالی که عکس‌هایی از مسی منتشر شده که در آن همراه علی بونگو دیکتاتور گابن است، ستاره بارسلون برای این حمایت زیر سوال رفته است. مسی برای زدن کلنگ بنیادی برای جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۱۷ و نیز دیدار از یک بیمارستان و رستوارن که به خانواده بونگو تعلق داشت، وی را همراهی کرده بود.

پس از این که دولت گابن قاطعانه گزارش‌هایی درباره این که مسی مبلغی هفت رقمی را در دیدارش که اخیرا از این کشور صورت گرفت، دریافت کرده رد ‌کرد، حالا مسی برای حمایت عمومی از رژیم بونگو زیر سوال رفته است.

رهبر جنجالی این کشور در انتخابات قبلی با تقلب به پیروزی رسید و برای نقض حقوق بشر و نیز امتناع از اجازه به تحقیقات درباره کشتار کودکان در این کشور زیر سوال است.

«تور هالورسون» رییس بنیاد حقوق بشر می‌گوید مسی با حمایت عمومی از خانواده رهبر گابن به طور جدی اعتبار بنیاد خیریه خودش را زیر سوال برده است. در حالی که او ادعا می کند به حقوق کودکان اهمیت می‌دهد و حتی به عنوان سفیر یونیسف برای حمایت از آموزش کودکان فعالیت می کند، به حمایت از رژیمی پرداخته که مانع تحقیقات درباره کشتار کودکان در کشورش می‌شود.

سفر مسی بخشی از تلاش خانواده بونگو برای جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۱۷ بود که گابن میزبانی آن را برعهده گرفته در حالی که حداقل ۲۰ درصد از مردم این کشور در روز درآمدی کمتر از ۲ دلار دارند.

بونگو گفته چند سال پیش مسی را در بارسلونا دیده و او همانجا به وی قول داده تا از این کشور آفریقایی دیدار کند. 

کد خبر 2873572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha