۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷

کپی‌برداری خاتم اصفهان از تولیدات شیراز ادامه دارد

کپی‌برداری خاتم اصفهان از تولیدات شیراز ادامه دارد

شیراز - رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس گفت: کپی‌برداری خاتم اصفهان از تولیدات شیراز همچنان ادامه دارد.

سلمان گورنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه خاتم شیراز بیش از گذشته درخطر قرار دارد تأکید کرد: متأسفانه کپی‌برداری خاتم‌سازان اصفهان از خاتم شیراز به‌طور نامناسبی در حال انجام است که باعث به خطر افتادن جایگاه خاتم ایران در جهان شده است.

وی تصریح کرد: تاریخ خاتم شیراز برای تمامی دوستداران صنایع‌دستی جهان مشخص است اما امروز شاهد هستیم که عدم توجه به ظرافت‌های خاتم شیراز از خاتم‌کاران اصفهان این صنعت را با خطر مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس افزود: متأسفانه برخی از افراد به دلیل نرخ پایین خاتم اصفهان خرید آن را بر خاتم شیراز ترجیح می‌دهند درحالی‌که اگر با دقت به این خاتم نگاه‌کننده نامرغوب بودن آن را متوجه می‌شوند.

گورنگی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه تمامی تلاش ما زنده کردن صنایع‌دستی فراموش‌شده استان فارس است، گفت: از مجموعه حدود ۲۵۰ رشته صنایع‌دستی در فارس امروز حدود ۶۰ هنر وجود دارد اما تلاش می‌کنیم مابقی هنرها را نیز زنده کنیم.

وی در خصوص استقبال مردم از خرید صنایع‌دستی استان فارس نیز گفت: خوشبختانه امروز شاهد افزایش خرید صنایع‌دستی از جانب مردم هستیم و به‌طور حتم با افزایش حضور گردشگران خارجی این فروش افزایش بیشتری خواهد داشت.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس تأکید کرد: بازار صنایع دست‌باف در فارس مناسب است اما باید به‌تمامی مشکلات آن‌ها توجه داشته باشیم تا در آینده این هنر توسعه بیشتری داشته باشد.

کد خبر 2873849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha