۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷

ربیعی:

گلستان جزو ۶ استان پایلوت اشتغال شبکه ای در کشور است

گلستان جزو ۶ استان پایلوت اشتغال شبکه ای در کشور است

گرگان- وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال شبکه ای از برنامه های وزارت تعاون است و گلستان جزو ۶ استان پایلوت ایجاد اشتغال شبکه ای در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر علی ربیعی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به گلستان در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: اشتغال شبکه ای نیاز به ایجاد بنیان های منطقه ای دارد و باید رسته ها در هر منطقه و شهر که ظرفیت بومی و منطقه ای دارند شناسایی شوند.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال شبکه ای نیاز به هسته های محلی داریم تا بتوانند رسته های کاری بومی را شناسایی کنند و حول محور آن ها کارآفرینی شکل گیرد و در این راستا سازمان فنی و حرفه ای مسئولیت جدید گرفته است تا در سطح محلی رسته های بومی را شناسایی کند.

وی بیان کرد: امید داریم تا پایان سال ۹۵ بتوانیم نتایج طرح اشتغال شبکه ای را در شش استان پایلوت کشور و از جمله استان گلستان مشاهده کنیم.

ربیعی در ادامه گفت: اقتصاد طی سال های گذشته متاسفانه کوچک شد و با سیاست های نادرستی که در بحث ارز پیش آمد اشتغال نادرستی شکل گرفت و حتی در قسمت هایی که وام بانکی داده شد در ادامه حمایت صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: برای خارج شدن از وضعیت کنونی می بایست اقتصاد کشور را تثبیت می کردیم و در این راه ابتدا نرخ ارز تثبیت شد و مهار تورم و خروج از رکود نیز به عنوان برنامه های بعدی تثبیت اقتصاد کشور در نظر گرفته  شد که در دست اجراست.

ربیعی با بیان این که خروج از رکود الزام رشد اقتصاد هشت درصد است، گفت: خروج از رکود به سرعت اشتغال را به وجود نمی آورد و نیاز است که به بنگاه های کوچک و متوسط توجه بیشتری شود. 

کد خبر 2874190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha