۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۲۶

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان زنجان:

المپیادهای ورزشی تمرینی برای تعاملات اجتماعی است

المپیادهای ورزشی تمرینی برای تعاملات اجتماعی است

زنجان –مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان زنجان گفت: برگزاری المپیاد ورزشی تمرینی برای تعاملات اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته شهیدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه از قومیت‌های مختلفی در بیست ودومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور شرکت کرده‌اند، این برنامه در حقیقت المپیاد ورزشی تمرینی است برای تقویت ارتباط اجتماعی و آشنایی با فرهنگ های نقاط مختلف کشور.

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها در جهت پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده است و این جشنواره صرفاً یک جشنواره ورزشی نیست بلکه یک جشنواره‌ ورزشی، علمی و فرهنگی است. 

شهیدی گفت: کارگاه هایی برای سرپرستان رشته‌ های ورزشی و مربیان تدارک دیده شده است که برای سرپرستان کارگاهی تحت عنوان سرپرستی تیم های ورزشی و برای مربیان کارگاه آسیب های ورزشی، نحوه‌ پیشگیری از آن‌ها برگزار شد، همچنین در بحث تخصیص بودجه با توجه به دید باز و مثبت اداره کل تربیت بدنی مشکلی نداشتیم. 

شهیدی  با اشاره به تعداد ورزشکاران شرکت کننده در این المپیاد گفت:  هزار و ۵۰۰ نفر ورزشکار آقا و هزار نفر ورزشکار خانم در بیست ودومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در زنجان شرکت می کنند.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بیست ودومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور از ۱۳مرداد تا ۲۶ مرداد سال جاری برگزار می‌شود افزود: رشته های ورزشی برای پسران والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، تکواندو، دومیدانی، شناو کشتی آزاد است و  ورزشکاران دختر در رشته های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، دومیدانی، کاراته و بدمینتون رقابت خواهند کرد.

شهیدی افزود: بیشترین شرکت کننده در بخش دختران از استان اصفهان و در بخش پسران از خراسان رضوی است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان توسعه‌ ورزش را هدف  عنوان کرد و گفت: هدف ما توسعه‌ ورزش و انجام فعالیت های بدنی در آحاد جامعه و به ویژه دانشجو معلمانی که معلمان آینده هستند و وظیفه‌ مهمی را در تربیت نسل آینده‌ ایران اسلامی را به عهده دارند است.

شهیدی افزود: یکی از بهترین انگیزه‌ها برای گرایش به انجام فعالیت بدنی مسابقات و جشنواره های ورزشی است.

وی با اشاره به تأکید بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش ورزش همگانی گفت: برای گسترش ورزش همگانی باید به ورزش قهرمانی نیز توجه کرد.

شهیدی افزود: این اولین المپیادی است که بعد از شکل‌گیری دانشگاه فرهنگیان برگزارمی شود و بیست دوره‌ی قبلی در مراکز تربیت‌معلم بود که در حال حاضر انتظار برای رسیدن به اهداف بیشتر شده است.

کد خبر 2874280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha