۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵

رئیس میراث فرهنگی بهار به مهر خبر داد:

کشف دست‌کند تاریخی در صالح‌آباد/ موضوع نباید رسانه‌ای می‌شد

کشف دست‌کند تاریخی در صالح‌آباد/ موضوع نباید رسانه‌ای می‌شد

همدان - رئیس میراث فرهنگی شهرستان بهار از تایید کشف دست‌کندهای تاریخی در شهر صالح‌آباد بهار خبر داد.

مصطفی پاشایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: متاسفانه خبر کشف دست کندهای تاریخی در شهر صالح آباد شهرستان بهار برخلاف خواسته میراث فرهنگی توسط شهرداری رسانه ای شده و دلیل اینکه میراث فرهنگی بر رسانه ای نشدن خبر تاکید داشت بحث حفاظت فیزیکی از این محل و جلوگیری از حفاری غیر مجاز بود.

پاشایی با بیان اینکه این دستکند در صالح آباد و حدود ۲۰ روز پیش کشف شده است و اطلاعات آن توسط دهیاری و شهرداری به میراث فرهنگی خبر داده شد، گفت: این محل برای روشن شدن دوره تاریخی باید مورد تحقیق کارشناسان میراث فرهنگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی در بازدید از این محل اعلام کردند که این محل باید مورد کاوش و باستان شناسی قرار گیرد تا اطلاعات دقیق آن اعلام شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بهار با بیان اینکه تاریخی بودن دست کند صالح آباد تائید شده است، بیان کرد: تا فعالیت کاشناسی انجام نشود نمی توان دوره تاریخی آن را اعلام کرد.

پاشایی تاکید داشت: هیچ کدام از اطلاعات و آماری که در مورد این محل اعلام شده مورد تائید میراث فرهنگی نیست.

کد خبر 2874956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
      0 0
      برای چی نباید اعلام میشد ؟؟؟؟؟ کشوری ک نتونه از میراث فرهنگی اش حفاظت کنه ؟؟؟؟؟؟ .........اتفاقا اقای شهردار کار مناسبی کردند و حتما مو ضوع را باید به خود شخص رییس سازمان به صورت کتبی اطلاع رسانی کنند و حتما در رسانه های رسمی کشور اعلام کنند تا دست برخی از سو استفاده قطع گردد .