۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰

رئیس امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش:

تعیین هویت دانش آموزان اتباع توسط وزارت کشور

تعیین هویت دانش آموزان اتباع توسط وزارت کشور

رئیس مرکز امور بین‎الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز امسال ثبت‌نام می‌شوند وپیش‌بینی می‌کنیم ازاین طریق بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نیز به دانش‌آموزان اضافه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل بابالو رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور درباره ثبت نام اتباع خارجی به ویژه دانشآموزان افغانستانی در مدارس، اظهار کرد: ۳۶۰ هزار دانشآموز اتباع داریم.

وی افزود: از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر آنها افغانستانی و ۳۰ هزار نفر نیز از کشورهای دیگر هستند.

رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشآموزان اتباع غیرمجاز امسال ثبتنام میشوند و پیشبینی میکنیم از این طریق بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نیز به دانشآموزان اضافه شود.

بابالو تصریح کرد: بخشنامهای در ۵ مردادماه با ۳ موضوع مهم آماده شد که شامل تعیین سطح این دانشآموزان، مسائل بهداشتی و درمانی و تعیین هویتشان بوده است.

وی ادامه داد: تعیین هویت توسط دفاتر کفالت وزارت کشور انجام میشود. مسائل بهداشت آنها نیز از طریق وزارت بهداشت و تعیین سطح این دانشآموزان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام میشود.

بابالو با بیان اینکه تکلیف شهریه اتباع هم مشخص شده است، یادآور شد: دریافت شهریه و شرایط آن اعلام شده و نقطه آغاز از دفاتر کفالت که تحتنظر وزارت کشور است، شروع میشود و امیدواریم برای ثبتنام افراد غیرمجاز مشکلی نداشته باشیم.

 

 

کد خبر 2875144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha