۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵

در دهدشت؛

کمبود اعتبار ونیروی انسانی دو مشکل مهم مرکز فنی وحرفه ای کهگیلویه

کمبود اعتبار ونیروی انسانی دو مشکل مهم مرکز فنی وحرفه ای کهگیلویه

دهدشت - رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کهگیلویه گفت: کمبود اعتبار و نیروی انسانی دو مشکل مهم این مرکز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر دمساز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای از دهه ۷۰ به صورت یک مرکز سیار فعالیت خود را در شهرستان کهگیلویه شروع کرد، افزود: با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر دو مرکز فنی و حرفه ای ثابت و ده ها مرکز و تیم سیار آموزشی در سطح این شهرستان فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۷ هزار نفر ساعت آموزشی در بخش های ثابت و سیار ارائه شد.

دمساز یادآور شد: مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان ۱۰ کارگاه ثابت دارد که این کارگاه ها مطابق با استانداردهای ملی مهارت تجهیز شده اند.

وی همچنین از فعالیت حدود ۲۰ کارگاه سیار در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این کارگاه ها به تناسب نیازسنجی های صورت گرفته و تقاضاهای موجود در بخش های مختلف خدمات ارائه می دهند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کهگیلویه اضافه کرد: در این کارگاه ها در رشته های برق صنعتی و ساختمان، تأسیسات شامل لوله کشی، تعمیرات آب گرم کن، کولر و لوزام خانگی تجاری و غیرتجاری، جوشکاری، رشته های کشاورزی مانند زراعت و کشت صیفی جات، پرورش زنبور عسل و رشته های خدماتی مانند طراحی دوخت و ... آموزش های لازم به کارآموزان داده می شود.

دمساز تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ کارآگاه آموزشی در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد که بیش از ۳۰۰ نفر دوره کارآموز در این کارگاه ها در ۱۰رشته آموزشی مهارت های لازم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به هزینه بر بودن آموزش های فنی و حرفه ای، کمبود اعتبارات را از مهمترین مشکلات این اداره دانست و گفت: گاهی به علت نبود اعتبار کافی از کمیت ها و کیفیت ها کاسته می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کهگیلویه با اشاره به استفاده حداکثری از حداقل امکانات، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون ریال در بحث آموزش های فنی و حرفه ای هزینه شد.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان عنوان و بیان کرد: این مرکز به چهار پست کارشناسی نیاز مبرم دارد.

کد خبر 2875184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha