۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۸

دبیر جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد:

میزبانی جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان به همدان سپرده شد

میزبانی جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان به همدان سپرده شد

همدان - دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس توافقی با استانداری همدان، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان مهرماه امسال در همدان برگزار خواهد شد.

علی رضا شجاع نوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به استقبال مردم، مسئولین، هنرمندان به ویژه استاندار همدان و اعلام حمایت همه جانبه از سوی قشرهای مختلف مردمی و مسئولان تصمیم بر این شد تا جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در دو بخش "کودک و خردسال" در اصفهان و بخش "نوجوان" در همدان برگزار شود و استان همدان میزبان بخش نوجوان خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم تفکیک بخش‌های نوجوان و کودک جشنواره فیلم و تاکید شورای سیاست‌گذاری جشنواره بر این مهم اظهار کرد: بر این اساس جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان به صورت دوسالانه در همدان و جشنواره بین‌المللی کودکان و خردسالان نیز به صورت دوسالانه در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نیز المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در همدان را بستری برای توجه بیشتر به نیازهای نوجوانان دانست و بیان داشت: از این پس پروانه زرین جشنواره‌های فیلم‌های کودکان نوجوانان در همدان و اصفهان به پرواز در خواهد آمد و"همدان شهر نوجوان" خطاب می‌شود.

 وی  افزود: از سوی دیگر عزم جدی مدیریت شهری اصفهان نیز ما را بر آن داشت که با استفاده از این فرصت توجه هر چه بیشتر و متمرکز به کودکان و خردسالان کشور، منطقه و جهان را در برنامه‌های جشنواره داشته  باشیم.

شجاع نوری وضعیت زیرساخت‌های استان همدان را برای برگزاری جشنواره مناسب ارزیابی کرد و گفت: با جدیتی که در استان همدان برای این میزبانی وجود دارد همدان میزبان شایسته ‌ای برای جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان خواهد بود.

وی افزود: با تقویت زیرساخت‌ها و نیز تامین اعتبارات مورد نیاز، همدان استعداد این را دارد تا به یکی از مراکز تراز اول جشنواره‌ای نوجوان در جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تفکیک بخش‌های جشنواره باعث ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان ایران زمین خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: همان‌گونه که اصفهان مهد پرورش فرهنگی کودکان و خردسالان ایران خواهد بود، نوجوانان ایران با حضور پررنگ‌تر در عرصه‌های فرهنگی، الگوهای مناسبی برای نوجوانان جهان باشند.

شجاع نوری در پایان با تبریک به مردم استان همدان برای این میزبانی، گفت: سالن‌های سینمای همدان از این پس منتظر حضور دوست‌داران سینما به ویژه نوجوانان خواهد بود.

کد خبر 2875211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha